مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش برف کنونی در استان از فردا پنجشنبه متوقف می‌شود، اما سردی و برودت هوا تا روز دوشنبه هفته آینده در استان ماندگار است.

مصطفوی گفت: اکنون بین ۲۵ تا ۲۶ استان کشور درگیر سردی و برودت هوا هستند و انتظار می‌رود شهروندان با صرفه جویی در مصرف انرژی به پایداری آن برای رفاه حال هموطنان کمک کنند.

وی ادامه داد: صبح امروز دمای هوای شهر سمنان یک درجه زیرصفر بود که اکنون دما به ۲ درجه زیرصفر کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود تا شب دمای هوای شهر به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

وی بیان کرد: از روز پنجشنبه به دلیل توقف بارش‌ها و پایداری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود غلظت آلاینده ‌ها افزایش یابد و از کیفیت هوای استان سمنان کاسته شود.

مصطفوی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فولادمحله در شهرستان مهدیشهر با دمای ۱۴ درجه‌سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان سمنان بود و بیشترین بارش برف به ارتفاع پنج سانتیمتر نیز مربوط به این منطقه بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ارتفاع بارش برف امروز در شهر سمنان نزدیک به یک میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و احتمال کولاک و یخبندان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان، گفت: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان، و اختلال در تردد محورهای شمالی و کوهستانی و گردنه های برف‌گیر، در برخی نقاط آبگرفتگی معابر، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، از مخاطرات این سامانه جوی در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.