معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: دشمن به شکلی هدفمند امنیت جامعه اسلامی ما را در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نشانه گرفته است .

ابوالحسن کبیری در همایش فرماندهان و مدیران انتظامی و روسای کلانتری و پاسگاه‌های استان گفت: امنیت اساس و لازمه هر جامعه‌ای است و در قرآن و احادیث دینی نیز به اهمیت آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه امنیت نعمتی نیست که وقتی خلاء آن را احساس کنیم پی به اهمیت و ضرورت آن ببریم، افزود: مردم جوامعی که کشور آن‌ها از امنیت لازم برخوردار نبوده و درگیر جنگ و نامنی نیز هستند خیلی خوب قدر و اهمیت آن را می‌دانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع امنیت و لزوم ایجاد زیرساخت‌های آن برای فعالیت در سایر عرصه ها، تصریح کرد: امنیت در همه شئون زندگی شهروندان و جامعه تاثیرگذار است تا جایی که بدون آن انجام هیچ فعالیتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی ممکن نیست.

به گفته وی، ترویج بی حجابی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها نیز از مصادیق ایجاد ناامنی در جامعه اسلامی به شمار می‌رود که دشمن در این راستا تلاش‌های زیادی را به کار گرفته است.

کبیری یادآور شد: ارسال مشروبات الکلی از مرز‌ها به داخل کشور و بیمه کردن آن‌ها و همچنین تضمین به توزیع کنندگان شان نشان می‌دهد دشمن به صورت هدفمند امنیت جامعه اسلامی ما را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه امنیت در ابعاد فردی و اجتماعی مهم و ضروری بوده و شاهدیم در اتفاقات اخیر دشمن تلاش داشت تا این ۲ موضوع را به چالش بکشاند، افزود: در همین اغتشاشات اخیر شاهد بودیم اغتشاشگران و نوکران دشمن به قفل مغازه‌ها چسب می‌ریختند تا کسبه امکان فعالیت نداشته باشند.

کبیری، تجزیه طلبی را از اهداف دشمنان در ایجاد ناامنی در کشور برشمرد و افزود: آن‌ها که شعار زن، زندگی، آزادی که نشات گرفته از شعار گروه تروریستی و تجزیه طلب کومله است را سر می‌دهند، جنایات این افراد و ترور و قتل عام مردم بی گناه و زنان و بچه‌ها را ندیده اند.

کبیری با بیان اینکه صرف برخورداری از سلاح موجب اقتدار نمی‌شود، افزود: پلیس باید با بهره گیری از ابزار‌ها و فناوری‌های نوین و همچنین با تاسی از رفتار و منش دینی و بهره گیری از الگو‌هایی نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی امنیت آفرینی کنند.

این مسوول در ادامه به فرماندهان انتظامی توصیه کرد تا با اخلاق شایسته، نیکو و با تاسی از آموزه‌های دینی سربازان و تازه واردان به نیروی انتظامی را به گونه‌ای تربیت کنند که سربازان و نیرو‌های شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه باید نیرو‌های خود را با مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی آشنا کنیم، اضافه کرد: منش و رفتار این شهید والامقام و شهدای دفاع مقدس که از همه چیز خود برای عزت و سربلندی اسلام و مردم گذشتند باید الگوی همه ما، از جمله نیرو‌های نظامی و انتظامی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.