مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم با مصرف بهینه مراقب کاهش فشار گاز مصرفی باشند گفت: با افزایش برودت هوا مصرف گاز در این استان به حدود ۴۲ میلیون متر مکعب رسید.

آقای کمالی اظهار کرد: با رسیدن به حدود ۴۲ میلیون متر مکعب مصرف گاز ،رکورد مصرف  آذربایجان شرقی طی امسال شکسته شد.

وی با بیان اینکه سراب سردترین شهر کشور بوده و تبریز نیز از جمله سردترین مراکز استان در ۲۴ساعت گذشته گزارش شده است، گفت: میزان مصرف گاز در آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

آقای کمالی از مردم استان خواست تا با مصرف درست و بهینه گاز از کاهش فشار گاز جلوگیری کنند تا همه هموطنان از امکان بهره مندی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: ۶۷ درصد مصرف گاز کشور مربوط به مصرف خانگی است و اگر روند مصرف بیش از این افزایش یابد امکان قطع جریان گاز در آذربایجان شرقی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی یادآور شد: افزایش مصرف گاز به صنعت استان نیز آسیب می‌زند؛ اکنون گاز صنایع گروه‌های «آ» و «ب» مثل کوره‌های آجرپزی قطع شده و در صورت افزایش مصرف دیگر گروه‌های صنایع نیز ممکن است حایز شرایط قطع جریان گاز شوند.

آقای کمالی خاطر نشان کرد: با کاهش هر درجه گرمای منازل ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود و دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه دمای مناسب برای آرامش افراد در منزل است، که در صورت رعایت همه می‌توانیم از گرمای گاز طبیعی بهره‌مند شویم.

برچسب ها: مصرف گاز ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.