رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد گفت: باوجود تمامی هشدار‌هایی که تاکنون داده شده ولی تعدادی از شهروندان نکات ایمنی را رعایت نکرده و زنجیر چرخ همراه ندارند.

محمد پروانه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد به تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان که در شرق خراسان رضوی قرار دارد پرداخت و گفت: عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی توسط نیرو‌های راهداری از اولین ساعات بامداد روز گذشته آغاز و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون چندین مرتبه در محور‌های مواصلاتی صالح‌آباد به تربت‌جام و صالح‌آباد به سرخس شن و نمک‌پاشی و برف‌روبی صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد با بیان اینکه تمامی نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد در آماده‌باش کامل و در نقاط از قبل تعیین شده مستقر هستند،ادامه داد: اکنون سه اکیپ در محور‌های مواصلاتی مشغول برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی هستند.

پروانه بیان کرد: چون مسیر‌های شهرستان صالح‌آباد کوهستانی هستند اعلام شد که تردد خودرو‌ها یا انجام نشود و یا در صورت ضرورت فقط باید با زنجیر چرخ باشد.

وی تصریح کرد: باوجود تمامی اطلاع‌رسانی‌ها و هشدار‌هایی که تاکنون داده شده، ولی متأسفانه تعدادی از شهروندان نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و زنجیر چرخ همراه ندارند.چندین خودرو که به همراه خانواده بودند به دلیل نداشتن زنجیر چرخ در جاده مانده بودند که پس از علمیات رهاسازی اسکان داده شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صالح‌آباد با بیان اینکه تمامی نیاز شهرستان به شن و نمک از مدت‌ها قبل تأمین شده و در این خصوص هیچ گونه مشکلی نداریم، تاکید کرد: تاکنون بالغ بر ۱۵۰ تن شن و نمک در سطح معابر و جاده‌ها پخش شده است. به رغم اینکه برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستیم، اما در وضعیت فعلی و با استفاده از همان ماشین‌آلات موجود نگذاشتیم مسیری مسدود بماند و یا در جاده‌ها مشکلی برای شهروندان به وجود بیاید.

پروانه اظهار کرد: با حضور شبانه‌روزی نیرو‌های راهداری در محور‌های مواصلاتی تاکنون به چندین خودروی گرفتار در برف امدادرسانی شده است. شب گذشته به خانواده‌ای که به دلیل عدم توجه به هشدار‌ها در روستای جعفریه گرفتار شده بودند و خودروی‌شان در برف‌گیر کرده بود کمک و عملیات رهاسازی انجام شد.

وی افزود: توسط نیرو‌های راهداری به خودروی حمل دارو که در حال برگشت از شهرستان صالح‌آباد بود به دلیل گرفتار شدن در برف کمک و افراد در محل راهداری اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه روز گذشته به ۵ خودروی گرفتار در برف کمک شد، از شهروندان خواست ضمن رعایت سرعت مطمئنه از تردد و سفر‌های غیر ضروری در جاده‌ها به جد پرهیز کنند و در صورت ضرورت حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

پروانه خاطرنشان کرد: در تمامی راهدارخانه‌های شهرستان، داخل شهر و در برخی روستا‌ها مکان‌هایی برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.