سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان پرداخت شده است.

بتول دانش شهرکی  اظهارداشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در تمام بخش‌ها اقتصادی دارد که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها سبب اشتغال و توسعه در این نقطه از ایران اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای ۱۵۹ هزار و ۶۰۰ طرح در استان ۱۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات تکلیفی و منابع داخلی بانک‌ها در استان پرداخت شده است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تسهیلات پرداخت شده عمدتا در بخش‌های صنعت و معدن، صادرات و واردات، خدمات بازرگانی و کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و مشاغل بومی منطقه گفت: با شناسایی ظرفیت‌ها و مشاغل مورد نیاز در هر شهرستان می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

شهرکی با بیان اینکه اشتغال یکی شاخص‌های رشد و توسعه در هر منطقه است اظهارداشت: تلاش شده است همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان در جذب تسهیلات تلاش جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: فعال کردن بخش خصوصی و پای کار آوردن سرمایه‌گذاران بهترین راهکار برای اشتغالزایی است چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند برای جامعه اشتغال ایجاد کند.

  بر اساس آخرین آمار‌ها سیستان و بلوچستان با ۶۷ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال پرچمدار جوانترین و سه درصد جمعیت بالای ۶۵ سال کمترین سهم سالمندی را در بین استان‌ها کشور به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار