مدیر کل امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور گفت: سال گذشته تولید علوفه در مراتع کشور بیش از ۱۰ میلیون تن بود که امسال به ۷ میلیون تن کاهش یافته است.

 ترحم بهزاد مدیر کل امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در دیدار با مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی ایلام با اشاره به کاهش علوفه در مراتع کشور اظهار کرد: به منظور بهبود کاهش ۳ میلیون تنی تولید علوفه در مراتع ، طرح پنج ساله‌ای در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده که در پایان آن، سطح زیر کشت علوفه در مراتع کشور به ۵۰ میلیون هکتار خواهد رسید.

وی افزود: در قالب این طرح، سالانه یکصد هزار هکتار از اراضی کم بازده، زیر کشت علوفه‌های مرتعی می‌رود و در پایان پنج سال یک میلیون هکتار علوفه در مراتع کشور تولید می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وجود دام مازاد در مراتع کشور گفت: بر اساس استاندارد‌های موجود، باید ۳۸ میلیون واحد دامی در ۸۴ میلیون هکتار مرتع تعلیف شود این در حالی است که هم اکنون ۸۰ میلیون واحد در این میزان مراتع کشور تعلیف می‌شوند.

وی در ادامه افزود: از راهکار‌های مهم در دست اجرا برای حفظ مراتع موجود، سوق دادن بهره برداران مراتع به سمت فعالیت‌هایی همچون زنبورداری و کشت گیاهان دارویی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.