کولاک ، یخبندان و کاهش دید در برخی محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویر احمد

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در برخی از جاده های کوهستانی استان شاهد کاهش دید و همچنین یخبندان هستیم.

 سرهنگ ویسی پور از شهروندان خواست با توجه به این شرایط جوی از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.
 
وی بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان تاکید و بیان کرد: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز فاصله طولی مناسب و حتی ۲ برابر بیشتر از شرایط عادی با وسیله نقلیه جلویی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.
 
ویسی پور ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان ، ماموران پلیس، بنا به وظایف ذاتی خود از تردد رانندگان بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محور‌های برف گیر و یخ زده جلوگیری می‌کند.
 
فرمانده پلیس راه استان از شهروندان خواست از سفر‌های غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کرده و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.
 
ویسی پور اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی، برف پاک کن، مخزن شیشه شور و نیز پربودن باک بنزین را به رانندگان توصیه کرد.
 
او  مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یکی از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی عنوان کرد و افزود: یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ برای رانندگان امری ضروری است.
 
سرهنگ ویسی پور اضافه کرد: توصیه اکید ما به شهروندان این است که در صورت امکان از تردد در شرایط برفی و لغزندگی به ویژه در محور‌های کوهستانی خودداری کرده و برای اطلاع از وضعیت جاده‌های با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۵۰۵۵ - ۱۱۰ و ۱۴۱ تماس گرفته و یا به سایت راهور مراجعه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.