معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات برای عملیات راهداری زمستانی در استان کرمان تجهیز شده اند.

سیدحمزه روح الامینی گفت: این ۳۶۰ دستگاه شامل: بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که آمادگی لازم برای خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای را دارند.

او تصریح کرد: تعداد ۴۰۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۵ باب راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار برای خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای سامان دهی شده اند.

او راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۲۵ گردنه برشمرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیر‌های حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محور‌های پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام کرده است.

روح الامینی با اشاره به این که تاکنون ۸ هزار تن شن و نمک برای یخ زدایی استفاده شده افزود: عملیات راهداری زمستانی استان کرمان شامل نمک‌پاشی و یخ‌زدایی جاده‌های برفگیر، تیغ‌زنی و بازگشایی محورها، اسکان مسافران و رانندگان گرفتار در برف و یخ، امداد و نجات خودرو‌های درگیر در کولاک و برف، تجهیز ماشین‌آلات زمستانی و راهدارخانه‌های بین‌راهی است.

او همچنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محور‌های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیرو‌های انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیرو‌های امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: تمام راه‌های مواصلاتی استان در حال حاضر باز هستند و تردد در جاده‌ها به سهولت انجام می‌شود، اما طی ساعات آینده بویژه شب هنگام برحسب میزان بارش‌های جوی و برودت هوا احتمال یخ زدگی بیش از حد معمول سطح محور‌ها خصوصا در محور‌های کوهستانی وجود دارد و ممکن است برخی محور‌ها با انسداد مواجه شوند.

روح الامینی به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اشاره کرد و از هموطنان خواست تا حد امکان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم به سفر، علاوه بر زنجیر چرخ و لباس گرم و سایر مایحتاج ضروری، قبل از حرکت از طریق سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ از وضعیت آب و هوایی مسیر مورد نظر خود اطلاع کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار