استاندار خراسان رضوی گفت: اگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز استان که بیشتر آنها مصرف کننده خانگی هستند دمای وسایل گاز سوز خود را فقط یک درجه کاهش دهند سه میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می شود.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: به دست آوردن سه میلیون متر مکعب گاز می‌تواند نیاز استاندار خراسان رضوی چند شهرستان استان را تامین کند و از این منظر صرفه جویی دارای اهمیت است.

او افزود: منابع سوخت گاز و مایع استان برای عبور از برودت هوای موجود در استان محدود است و برنامه ریزی‌های مختلفی در تامین، حفظ شرایط توزیع و در نهایت مصرف آن صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مدیریت مصرف گاز در حفظ و پایداری شبکه انتقال گاز و منابعی که در حال تامین است بسیار دارای اهمیت است.

نظری با اشاره به نزول برکات آسمانی در خراسان رضوی و کشور بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها از هفته‌های گذشته برنامه ریزی‌هایی برای پایداری شبکه انجام شد و مدیریت مصرف گاز برای عبور از برودت هوا در چند روز آینده مورد تاکید است تا همه بتوانند از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: بهتر است در منازل فقط یک اتاق که بیشتر در آن حضور دارند گرم شود و سایر اتاق‌ها در مدیریت مصرف صرفه جویی شود همچنین با پوشیدن لباس امکان کاهش دمای منازل وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به برودت هوا و سرمای شدید و به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، مهد‌های کودک و مدارس استان خراسان رضوی در تمام مقاطع تحصیلی از امروز سه شنبه تا پایان هفته جاری تعطیل است و باید فعالیت‌های آموزشی به‌صورت غیر حضوری برنامه ریزی و برگزار شود.

نظری اظهار کرد: همچنین فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اداره ها، بانک ها، مراکز آموزش عالی و نهاد‌های عمومی به غیر از مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۲۱ و ۲۲ دی ماه به دلیل برودت هوا به‌صورت دورکاری خواهد بود تا مصرف خانگی دچار چالش نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.