فتحی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی خبرداد.

آقای علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از وظایف این سازمان ایجاد زیرساخت‌های دریایی و بندری بوده است، گفت: سرمایه گذاری مناسب و زیرساخت‌های خوبی در بنادر گیلان از جمله انزلی و چمخاله ایجاد شده است.

او با اشاره به ساخت کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی، گفت: مبحث حمل و نقل دریایی یکی از اولویت‌ها و سیاست‌هایی است که سازمان بنادر و دریانوردی آن را دنبال می‌کند و ما وظیفه داریم که این بخش را رونق بدهیم.

عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ساخت و تعمیرات کشتی در مجتمع بندری انزلی ایجاد شده است، افزود: با توجه به وجود بستر مناسب، سرمایه گذارانی از آمادگی خود برای ورود به این حوزه خبر دادند.

فتحی در مورد تاثیرات ساخت کارخانه کشتی سازی بر منطقه و بنادر شمالی کشور، گفت: در بخش حمل و نقل دریایی سهم کمی را نسبت به دیگر بنادر کشور‌های حاشیه دریای خزر دارا هستیم و باید این سهم را ارتقاء دهیم لذا ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی تاثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری ایران در شمال کشور خواهد داشت.

او ادامه داد: با ایجاد کارخانه کشتی سازی امکان ساخت انواع کشتی تانکر نفتی، جنرال کارگو، شناور‌های کروز مسافری و خدماتی نظیر یدک کش در دریای خزر برای کشورمان در بندرانزلی فراهم خواهد شد. نوسازی ناوگان کشتی‌های باری کشور نیز از دیگر اهداف این طرح است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد حمایت از سرمایه گذاران مجموعه کارخانه کشتی سازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی اعطای تسهیلات از محل کمیته وجوه اداره شده در جهت افزایش مبلغ سرمایه گذاری و ترویج و توسعه فرهنگ دریایی را دارد.

برچسب ها: حمل ونقل ، کشتی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
متاسفانه بیشنر سرمایه داران ما نه از کشتی اطلاع دارن و نه از کشتیرانی وطریقه کسب درامد را فقط،فکرشان بالا بردن ساختمان و زمینخواری ،اگر سیستمی بود که سرمایه اینا را به اینجور مشاغل هدایت میکرد پدیده هایی مثل زمینخواری ساخت وسازهای بی رویه و خیلی موارد منفی در ارتباط با محیط ریست نیز از بین میرفت
آخرین اخبار