مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان از کشاورزان خریداری و در کارخانجات پنبه پاک‌کنی یک هزار و ۸۰۰ تن محلوج تولید شد.

آقای مهردادی با اشاره به اتمام خرید محصول وش پنبه از پنبه‌کاران استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال تولید یک هزار تن محلوج پنبه پیش‌بینی شده بود که حدود ۸۰۰ تن بیش از حد انتظار به دست آمد.

وی یادآور شد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی و با ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی، سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید وش پنبه توسط کارخانجات به صورت توافقی و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان با ۲۰ درصد تخفیف در افت قیمت اقدام کرد.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: محلوج کارخانه را نیز دولت با کیل ۲۶ درصد خریداری می‌کند که این روش و قیمت خرید هم به نفع پنبه‌کار و هم به نفع کارخانه‌دار است.

آقای مهردادی بیان کرد: برای خرید توافقی ارقام وش پنبه، این محصول باید به صورت مرغوب، سفید، عاری از آفت‌زدگی و مواد خارجی به مراکز خرید تحویل شود و ۲ گروه در شهرستان خداآفرین خرید این محصول را انجام دادند.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: گروه‌های تعیین شده نظارت لازم در امر خرید توسط کاخانجات را از پانزدهم آبان تا پانزدهم دی انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.