کارشناس فوتبال گفت: بازی‌های لیگ از لحاظ فنی کیفیت نداشتند و تیم‌های سپاهان و استقلال نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

مجید جلالی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره سطح مسابقات لیگ امسال اظهار کرد: به نظرم مسابقات لیگ از لحاظ فنی تاکنون  کیفیت نداشته است. بعد از ۲ ماه وقفه به خاطر بازی‌های جام جهانی انتظار می‌رفت که سطح مسابقات بهتر شود، اما این اتفاق رخ نداد. البته ۴ هفته از مسابقات که بعد از جام جهانی برگزار شد ۲ هفته اول خوب نبود، اما کم کم تیم‌ها بهتر شدند.

او درباره عملکرد تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال گفت: از تیم‌هایی مانند استقلال، فولاد و سپاهان انتظار بیشتری می‌رفت مخصوصا استقلال که در طول بازی‌ها کیفیت خوبی نداشت. آبی پوشان بازی‌ها را برنده می‌شدند، اما بازی هایشان از لحاظ کیفی سطح خوبی نداشت. سپاهان هم به همین صورت بود.

تیم پرسپولیس روند بهتری نسبت به تیم های دیگر دارد 

جلالی درباره قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بیان کرد: سرخپوشان کمی نسبت به تیم‌های دیگر روند بهتری داشتند، اما از لحاظ کیفی تیم خوبی نبودند. البته با توجه به مشکلات این تیم بعد از جام جهانی بهتر تمرین کردند و اثراتش را در ۴ هفته اخیر دیدیم.

تیم ها با استفاده از بازیکنان جوان سود می کنند 

کارشناس فوتبال درباره استفاده گل محمدی از بازیکنان جوان گفت: من توصیه‌ای به مربیان دارم که اگر از بازیکنان جوان استفاده کنید سود می‌کنید. آن‌ها باید نگاهی به تیم‌های پایه خودشان داشته باشند چرا که بازیکنان جوان مترصد هستند که بازی کنند. آن‌ها با انگیزه هستند و  تیم‌ها به جای اینکه بازیکن خارجی بیاورند نگاهشان به سمت بازیکنان جوان باشد.

متاسفانه پدیده ای در لیگ برتر نیست 

او درباره اینکه امسال پدیده‌ای به لیگ برتر فوتبال معرفی شد، گفت: متاسفانه پدیده‌ای نبود. شاید در پرسپولیس بتوانیم عمری را به عنوان پدیده  معرفی کنیم، اما برای ارزیابی دقیق این بازیکن باید یک مقدار صبر کنیم.

کسب نتیجه باعث گرایش تیم ها به فوتبال محتاطانه شده است 

جلالی درباره فقر گلزنی در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: در واقع این موضوع برآیند نگرش باشگاه ها، مربیان، رسانه‌ها و هواداران نسبت به نتیجه است. کسب نتیجه باعث شده که تیم‌ها گرایش به فوتبال محتاطانه پیدا کنند و با احتیاط بازی می‌کنند. آن‌ها دفاعی بازی می‌کنند تا گل نخورند. به هر حال تیم‌ها در فاز دفاعی نسبت به بخش حمله  بهتر شدند.

مطالبات هواداران را باید تغییر بدهیم 

کارشناس فوتبال درباره اینکه آمار پایین گلزنی در نیم فصل دوم بهتر می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم باید در درجه اول دیدگاه مخاطبان و هواداران را باید عوض کنیم و مطالبه شان از تغییر بدهیم تا از نتیجه چشم پوشی کنند. زمانی که کیفیت یک تیم بالا می‌رود آن تیم به نتیجه مدنظر هم می‌رسد. نوسانات در فوتبال باعث شده که به نتیجه گرایی توجه شود.

مربیان خارجی تاثیری بر روی کیفیت لیگ نگذاشتند 

او درباره عملکرد مربیان و بازیکنان خارجی لیگ برتر فوتبال گفت: تیم‌هایی همانند تراکتور، استقلال و سپاهان از مربیان خارجی برخوردار هستند، اما تاثیرات مثبتی در لیگ از طریق این مربیان ندیدیم. آن‌ها تاثیر آن چنانی بر کیفیت لیگ نگذاشتند. همچنین بازیکنان خارجی از جمله لوکادیا و هافبک بازیساز تراکتور خوب بودند که لوکادیا هم از ایران رفت. یک تیم همه اعضای کادر فنی اش حتی آنالیزورش خارجی هستند، اما کیفیت بازی شان خوب نیست.

جلالی درباره اظهارات خمز مبنی بر اینکه زمین مسابقات لیگ ایران اجازه بازی تیکی تاکا نمی‌دهد، گفت: به نظرم حرف درستی می‌زند. البته با همین شرایط انتظار ارائه  کیفیت بالا از سوی مربیان داخلی داریم. ظرفیت فوتبال ما همین است و ما یک مقدار در جستجوی پیشرفت هستیم.

فوتبال ما بدون برنامه مدون بهتر نمی شود 

کارشناس فوتبال درباره پیش بینی اش از آینده فوتبال ایران بیان کرد: به طور کلی معتقدم تا زمانی که صاحب  برنامه مدرن نباشیم آینده فوتبال بهتر نمی‌شود. تیم ملی مراکش را در جام جهانی قبلی بردیم، اما همین مراکش در جام جهانی قطر چهارم شد و این موضوع نشان می‌دهد که به جای پیشرفت، پسرفت کردیم. اگر برنامه ریزی صورت بگیرد و گروهی آسیب شناسی کنند و داده‌ها را جمع آوری کنند وضعیت فوتبالمان بهتر می‌شود. به نظرم باید اراده‌ای وجود داشته باشد تا برنامه‌ای تدوین شود و از طریق آن اعتبارات مالی جمع آوری شود. مسئولان باید تصمیم آنی بگیرند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار