مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین آمار به طور متوسط سالانه ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده که این روند همچنان با جدیت دنبال می‌شود.

مصطفی بیک مداح  گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه ساخت ساختمان وظیفه بنیاد مسکن است؛ ما حتی هر ساله تسهیلاتی را از طریق دولت و با سود بسیار اندک اعطا می‌کنیم تا مسکن روستایی مقاوم شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده است، گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی در استان با بهره‌گیری از تسهیلات ۲۰۰ میلیونی تومانی با کارمزد چهار درصد و استفاده از نظارت و نقشه رایگان و مصالح دولتی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از ارتقای نرخ مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در این استان به ۴۷ درصد خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی حادثه‌خیز است و در این استان شاهد وقوع حوادث طبیعی در طول سال هستیم بنیاد مسکن استان در بحث ساخت و ساز روستایی جدیت و اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی مدیریت ساخت و تعمیر ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل سال ۹۸ و تعمیر و ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده از سیل دیماه سال گذشته کنارک، ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان در قالب تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت،۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در قالب طرح مقاوم سازی، ساخت بیش‌از چهار هزار واحد مسکن ارزان در قالب تفاهم‌نامه با سازمان‌های حمایتی شامل بهزیستی، کمیته امداد، سپاه و بسیج مستضعفین را از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر در زمینه ارائه خدمات مطلوب به سیلزگان و جبران خسارت‌های وارد به منازل مسکونی آنان در استان ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار