تفنگداران دریایی آمریکا واحدی را در اوکیناوا برای پوشش جزایر دورافتاده ژاپن ایجاد می‌کنند.

منابع دیپلماتیک ژاپنی و آمریکایی روز دوشنبه گفتند که آمریکا یک واحد واکنش سریع از تفنگداران دریایی را در اوکیناوا برای دفاع از جزایر دور افتاده در جنوب غربی ژاپن ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ژاپن تایمز، به گفته این منابع، در بحبوحه تشدید فعالیت‌های نظامی چین در دریای چین شرقی، یک هنگ ساحلی دریایی طی چند سال به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد تفنگداران دریایی آمریکا در این منطقه ایجاد خواهد شد.

به گفته این منابع، انتظار می رود این طرح در نشست امنیتی «دو به علاوه دو» با حضور وزرای خارجه و دفاع ژاپن و آمریکا که روز چهارشنبه در واشنگتن برگزار می‌شود، مطرح شود.

به گزارش رویترز، آمریکا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ واحد‌های تفنگداران دریایی را در سراسر جزایر اوکیناوا ژاپن مستقر و آن‌ها را با موشک و تجهیزات سبک‌تر برای بازدارندگی ارتش چین مسلح کند.

ایجاد واحد‌های جدید که هنگ‌های ساحلی دریایی نامیده می‌شوند، بخشی از سازماندهی مجدد بزرگ تفنگداران دریایی آمریکاست که توسط فرمانده آن، ژنرال دیوید برگر در سال ۲۰۲۰ در مقاله طراحی نیرو ۲۰۳۰ مشخص شده است.

در آن زمان برگر به رویترز گفته بود که می‌خواهد این واحدها با نیروهای دفاع شخصی ژاپن همکاری نزدیک داشته باشند تا از دسترسی آسان ارتش چین به اقیانوس آرام جلوگیری کنند.

ژاپن میزبان ۱۸۰۰۰ تفنگدار دریایی آمریکاست که بزرگترین مرکز در خارج از این کشور به حساب می آید. بیشتر آن‌ها در پایگاه‌هایی در جزیره اصلی اوکیناوا هستند، که بخشی از زنجیره‌ای است که در امتداد لبه دریای چین شرقی تا حدود ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایلی) تایوان امتداد دارد.

این حضور گسترده نظامی آمریکا به نارضایتی محلی دامن زده است، به طوری که اوکیناوا از سایر بخش‌های ژاپن خواسته است تا بخشی از این نیروها را میزبانی کنند.

اگرچه سازماندهی مجدد ممکن است تعداد تفنگداران دریایی را در اوکیناوا افزایش ندهد، پراکندگی آن‌ها می‌تواند به معنای حضور گسترده‌تر در طول زنجیره جزیره باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار