یک سیاستمدار اردنی در گفتگو با «العهد نیوز» از مشارکت مصطفی الکاظمی در ترور فرماندهان پیروزی خبر داد.

یک سیاستمدار اردنی در مصاحبه‌ای از مشارکت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق در ترور فرماندهان پیروزی خبر داد.

به گزارش العهد نیوز، محمد احمد الروسان، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن، از دست داشتن مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق، به عنوان رئیس سرویس اطلاعاتی این کشور، در مشارکت در ترور فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس) خبر داد.

الروسان در گفتگو با العهد نیوز گفت: اطلاعاتی وجود دارد که دخالت شرکت‌های امنیتی انگلیسی و اسرائیلی را در تبانی با الکاظمی و تعدادی از افسران اطلاعاتی عراق در ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تایید می‌کند.

این سیاستمدار با بیان اینکه نخست وزیر سابق عراق اطلاعاتی درباره اینکه چه کسانی در سطح داخلی و بین المللی در ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس شرکت داشتند، در اختیار دارد، گفت: این اطلاعات حاکی از دست داشتن رئیس سابق سازمان اطلاعات (مصطفی الکاظمی) و تعدادی از افسران و نیرو‌های شرکت‌های خارجی و داخلی در جنایت فرودگاه بین المللی بغداد است.

او تاکید کرد الکاظمی تنها کسی است که با توجه به اینکه خودش شریک و بخشی از این جنایت است، اطلاعات خطرناکی در مورد جنایت ترور فرماندهان پیروزی دارد.

الکاظمی همواره مورد حمایت و شرکای او در عراق بوده است. پس از برکناری او از نخست وزیر حال یکی از مقامات عراق به اسم جبار عوده المعموری، از رهبران چارچوب هماهنگی تایید کرده است که الکاظمی برای از دست ندادن حمایت آمریکا به طور مداوم به سفارتخانه این کشور در بغداد رفت و آمد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۹ دی ۱۴۰۱
باید به سبک عثمانی ها با شمشیر گردنش رو بزنن
آخرین اخبار