استاندار گیلان گفت: برای تعطیلی پایان هفته ادارات، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان با هدف مدیریت مصرف گاز هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در حاشیه بازدید از دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تعطیلی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای مدیریت مصرف گفت: برای تعطیلی فعلا تصمیمی گرفته نشده است، ضمن آنکه خیلی از کار‌ها عقب است و باید شبانه‌روز کار کنیم، اما در صورت اضطرار در این زمینه اقدام لازم انجام می‌شود.

او افزود: اگر مردم در مصرف انرژی برق و گاز همراهی و همکاری کنند، می‌توانیم توازن انرژی را حفظ کرده و از بروز اختلال و قطعی در نقاط مختلف و یا تعطیلی بخشی از صنعت و نیروگاه‌ها جلوگیری می‌شود ضمن آنکه نیروگاه‌ها هم اینک از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی انرژی و همکاری مردم برای مصرف بهینه از آن‌ها خواست: دمای منازل شان را از نظر گرما در حد متعادل و متعارف نگه دارند و لباس گرم پوشیده و مصرف انرژی را بالا نبرند تا سایر هموطنانمان هم در این شرایط بتوانند از این نعمت بهره‌مند باشند.

عباسی با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران طی روز گذشته با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر نفوذ و فعالیت توده هوای پرفشار سیبری تصریح کرد: این توده هوای سرد و بارشی در مناطق غربی استان فعال شده و اکنون در برخی از مناطق کوهستانی ارتفاع برف به ۹۰ سانتی‌متر رسیده است.

بازدید استاندار گیلان از دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان

او به اهمیت آمادگی نیرو‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان برای امدادرسانی به موقع و غافلگیر نشدن مسئولان از بارش برف اشاره کرد و گفت: مردم باید با نشاط و شادابی از نزولات آسمانی و این نعمات خدادادی استقبال کنند، چرا که این بارش‌ها به رونق بخش کشاورزی و بهبود سفره‌های آب زیرزمینی کمک می‌کند، هر چند مشکلاتی برای مردم و دستگاه‌های خدمات رسان نیز در پی دارد.

برچسب ها: بارش برف ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.