مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد گفت: بسته‌های تشویقی به مالکان خانه‌های تاریخی به منظور نگهداری از میراث فرهنگی ارائه می شود.

علی رضازاده همدانی مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد در بازدیدی از ۲ خانه تاریخی زرگران و موسوی پریشانی گفت: طبق مصوبه دولت که در سال ۱۳۸۴ ابلاغ شده، ۲۶۶۷ هکتار بافت تاریخی درون فضای شهری مشهد جای گرفته است که دارای سابقه طولانی و تاریخ درخشانی بوده که باید برای حفظ و نگهداری آن تلاش شود.

او درخصوص بافت‌های تاریخی مشهد افزود: در این شهر بافت‌های تاریخی به چند دسته معابر، گذرگاه‌ها وخیابان دسته‌بندی می‌شوند؛ گذرگاه‌ها نیز شامل گذرگاه‌های تشرف، رویداد محور و فرهنگی است که گذرگاه رویدادمحور نیز شامل گذرگاه‌های اجتماعی، انقلابی و مذهبی هستند.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد ادامه داد: در ابتدا مهمترین هدف ما بررسی سبقه و سیاق فرآیند‌های مصوبه شورای شهر است که ارائه بسته تشویقی و دادن تسهیلات به مالکین ابنیه تاریخی را شامل می‌شود و همچنین قصد داریم تا نحوه انجام فعالیت‌ها را از نزدیک ببینیم و بتوانیم برای سایر موضوعات در راستای حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی شهر مشهد برای سال آینده تصمیم گیری کنیم.

رضازاده همدانی با اشاره به محوریت‌های مهمی که در دستورکار سازمان بازآفرینی قرار دارد، بیان کرد: نگهداری تونل خیابان ارگ مشهد به عنوان محله تاریخی، گسترش و نحوه مطالعه بر روی بافت‌های تاریخی، ارائه بسته‌های تشویقی به مالکینی که قصد نگهداری از بنای خود را دارند و نحوه مواجه با جدار‌های عمومی برای ایجاد فرآیند‌های اجتماعی و فرهنگی و رویداد محور و همچنین محله پایین خیابان به عنوان بافت غیرمنسجم امروزی جزو مهمترین مواردی هستند که قصد داریم بر روی آن در سال جدید متمرکز شویم.

او در خصوص بازدید از خانه‌های تاریخی زرگران و موسوی‌زاده و خیابان و تونل ارگ مشهد نیز تصریح کرد: مالکین این ۲ خانه طبق توافق‌نامه و بررسی‌های کمیته بازآفرینی مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند و به زودی این خانه‌ها با حفظ هویت تاریخی به بهره‌برداری خواهند رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.