مدیرکل راهداری خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت شدید هوا در روز‌های آینده و بارش بارف و یخبندان، مردم از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت شدید هوا طی ۴ روز آینده و بارش برف و یخبندان، مردم از تردد غیر ضروری در راه‌های استان به ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کرده و سفر‌های غیر ضروری خود را به زمان بهتری موکول کنند.

او افزود: به دلیل کاهش اثربخشی ماسه و نمک در دمای سردتر از منفی ۱۰ درجه سانتیگراد، علی‌رغم انجام مکرر ماسه و نمک‌پاشی در سطح راه‌های یخ زده، در صورت عدم رعایت اصول ایمنی، تردد در راه‌های کوهستانی با ریسک بالا همراه خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت ۷۲ اکیپ راهداری زمستانی در طول راه‌های استان در کنار پلیس‌ راه و سایر دستگاه‌های امدادی در این مدت شبانه‌روزی خواهد بود. از رانندگان درخواست داریم با توجه به تجربه سردترین دمای سال در راه‌های استان که بعضا تا منفی ۲۰ درجه پیش‌بینی شده است، ضمن اطمینان از سلامت فنی خودرو، استفاده از لاستیک مناسب و استفاده از زنجیر چرخ در محور‌های کوهستانی، اصول رانندگی زمستانی و رانندگی تدافعی را رعایت کنند.

شهامت بیان کرد: با توجه به پدیده یخ سیاه در شرایط برودت شدید هوا، به هیچ عنوان حتی در مناطق فاقد بارش استان از سرعت مطمئنه تخطی نکنند و از تغییر مسیر ناگهانی و استفاده بی‌مورد از ترمز خودداری کنند.

او تصریح کرد: مسافران ضمن ارزیابی شرایط راه از طریق سامانه شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های استان به شماره ۱۴۱ و تارنمای ۱۴۱، مشکلات راه‌های استان را جهت پیگیری به این سامانه گزارش کرده و با عوامل راهداری و پلیس‌راه همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.