واکسیناسیون عاملی برای کاهش سطح ابتلا به کرونا

طالبی گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار سویه جدید ویروس کرونا، واکسیناسیون همچنان از مهمترین عوامل پیشگیری شیوع این بیماری در کشور و استان است.

 

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان گفت: با توجه به سرعت انتقال ویروس کرونا باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

او بر لزوم اطلاع‌رسانی برای ایجاد حساسیت در جامعه تأکید کرد و افزود: رعایت دستورالعمل‌ها، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات ضروری است تا بتوانیم اثرگذار باشیم و سطح ابتلا به ویروس را در استان کاهش دهیم.

طالبی بیان کرد: برگزاری منظم جلسات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌ها لازم است لذا فرمانداران موظف هستند ضمن تشکیل جلسات ستاد مقابله کرونا تصمیمات لازم را برای پیشگیری اتخاذ کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محیط‌های آموزشی عنوان کرد: اقلام بهداشتی برای مدارس با رعایت عدالت توزیعی در اسرع وقت تهیه و توزیع شود همچنین تأمین و توزیع ماسک برای دانش‌آموزان مدارس روستایی مورد تأکید است.

او اظهار کرد: همچون گذشته رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون برای نرسیدن به پیک خطرناک کرونا مورد تأکید است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای کنترل بیماری را تقویت کرده و بُعد پیشگیری و مقابله‌ای در دستور کار قرار گیرد.

طالبی تصریح کرد: مدیران واحدهای تولیدی، کسبه و اصناف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ملزم شوند و در این زمینه بازرسی و نظارت تشدید شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تردد دانشجویان غیر بومی به استان می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری باشد گفت: مدیران دانشگاه‌های استان ضمن بررسی وضعیت ابتلای دانشجویان به کرونا قبل از شروع امتحانات موضوع تردد دانشجویان غیربومی را رصد کنند و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص در اماکن سربسته مورد تأکید است لذا دانشگاه علوم پزشکی با کمک رسانه‌ها نسبت به توجیه، آگاهی‌بخشی و اقناع‌سازی متولیان برگزاری مراسم اقدام کند.


بیشتر بخوانید


طالبی افزود: همچنین نیاز است دانشگاه علوم پزشکی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی متناسب با رنگ‌بندی‌های جدید اقدام لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم افزایش سطح واکسیناسیون گروه‌های هدف بیان کرد: فعال‌سازی مراکز واکسیناسیون، ارائه خدمات لازم، ترغیب و تشویق شهروندان به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نارضایتی‌هایی که از سوی مردم درباره نحوه خدمات‌رسانی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مطرح شده است گفت: حضور مداوم رئیس بیمارستان در رصد نارسایی و نارضایتی‌ها الزامی است و این موضوع باید پیگیری شود.

طالبی اظهار کرد: بازدیدهای سرزده و به‌ صورت ناشناس از بیمارستان‌های استان انجام می‌شود تا نحوه خدمات‌دهی به مردم به‌طور میدانی بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر پرداخت به‌موقع معوقات و کارانه کادر درمان نیز تأکید کرد و افزود: توجه به آرامش روانی بیماران در فضاهای درمانی با تسهیل خدمات مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار