استاندار کرمانشاه گفت : اگر بخواهیم سلامت اداری دستگاه‌ها بالا ببریم، باید کار را از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان به عنوان مدیران و مسئولان فردای جامعه شروع کنیم.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه امروز (۱۹ دی) در نشست تخصصی مدیران کل و مسئولان ادارات آموزش و پرورش قطب ۴ کشوری (کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام و خوزستان) در استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت ارزشمند نیست، گفت : اگر در جامعه دستگاه تعلیم و تربیت توانمند پای کار باشد، همه مشکلات قابل حل شدن است، اما اگر در همه حوزه‌های دیگر قوی باشیم، ولی دستگاه تعلیم و تربیت توانمند نداشته باشیم، نمی‌توانیم از بحران‌ها سربلند بیرون بیاییم.

 وی یکی از شاخص‌های تفکیک اسلام ناب از اسلام آمریکایی را تفاوت بین نگاه اجتماعی و فردی عنوان کرد و افزود: اسلام ناب بیش از آننکه نگاه فردی به جوامع داشته باشد، نگاه اجتماعی دارد، در حالیکه اسلام آمریکایی فردگرایی را رشد داده و نگاه اجتماعی به جوامع را نادیده می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بیشتر از اینکه نگاه فردی داشته باشد، دید اجتماعی نسبت به انسان‌ها دارد، لذا باید نگاه اجتماعی قرآن را به جامعه تسری بدهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسیر سعادت جامعه از اجتماع می‌گذرد، گفت: اگر بخواهیم در آینده جامعه توانمند داشته باشیم، باید روی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف جسمی، روحی، روانی و عاطفی کار کنیم.

وی تربیت را معلم محور و مربی محور برشمرد و با بیان اینکه باید روی ارتقای مداوم معلم‌ها کار کنیم، گفت: معلم‌ها باید دائما در جریان تربیت باشند و به علوم تربیتی روز مجهز شوند تا بتوانند کارایی لازم را سرکلاس درس داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه باید نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت پررنگ کنیم، گفت: تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان در سایه همراهی خانه و مدرسه اتفاق خواهد افتاد، لذا برای تربیت صحیح دانش‌آموزان باید خانه و مدرسه به هم نزدیک شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.