صدور هزار و ۱۵۳ گواهینامه انطباق برای کالا‌های صادراتی و وارداتی در قزوین

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: این اداره کل طی ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۱۵۳ فقره گواهینامه انطباق استاندارد برای انواع کالا‌های صادراتی و وارداتی به گمرک استان صادر کرده است.

سیروس صارمی مدیرکل استاندارد قزوین گفت: این اداره کل طی ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۱۵۳ فقره گواهینامه انطباق استاندارد برای انواع کالا‌های صادراتی و وارداتی به گمرک استان صادر کرده که  از این میزان ۹۳۵ فقره مربوط به گواهینامه‌های انطباق استاندارد با کالا‌های وارداتی و همچنین ۲۱۸ فقره نیز به گواهینامه‌های انطباق با کالا‌های صادراتی اختصاص داشت.

این مسوول همچنین گفت: گواهینامه‌های صادر شده مربوط به انواع محصولات صادراتی از جمله مواد شوینده و شیمیایی، محصولات پلاستیکی، مواد غذایی خام و فرآوری شده و نواع کالا‌های وارداتی از جمله مواد خام مورد نیاز صنایع و ماشین آلات صنعتی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار داشت: ارزیابی کالا‌های وارداتی و صادراتی پیش از ورود آن‌ها به چرخه مصرف و همچنین ترخیص از گمرک با استقرار کارشناسان استاندارد در گمرکات با هدف پیشگیری از واردات و صادرات کالا‌های غیر استاندارد صورت می‌گیرد.

این مسوول اظهار داشت: کارشناسان استاندارد از طریق نمونه برداری و آزمون کالا‌های وارداتی و صادراتی انطباق آن‌ها با استاندارد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیرکل استاندارد قزوین افزود: صادرات کالا‌های کم کیفیت به اعتبار کالای ایرانی ضربه می‌زند و همچنین واردات و مصرف کالا‌های کم کیفیت نیز سلامت و ایمنی هموطنان را دچار مخاطره می‌کند، از این رو نظارت استاندارد و صدور گواهینامه‌های انطباق برای کالا‌های وارداتی و صادراتی یک ضرورت انکارناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار