مدیرکل راهداری استان اردبیل گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران تمامی راه‌های اصلی و فرعی در استان باز بوده و رفت و آمد در آن‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

کلیم الله وثوقی گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید و نامساعد بودن شرایط جوی در تمامی راه‌های ارتباطی استان اردبیل، تردد در راه‌های اصلی و فرعی فقط با استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از شهروندان استان خواست، تا از سفر‌های غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودرو‌های خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند، چرا که در صورت نداشتن زنجیر چرخ پلیس راه از رفت و آمد آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وثوقی همچنین از رانندگان خواست هنگام سفر تجهیزات لازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، سوخت کامل و سیستم گرمایشی را به همراه داشته و قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز نیز جدا پرهیز کنند.

او از مردم خواست همچنین قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا، اظهار کرد: هم اکنون در تمامی نقاط استان از جمله در محور‌های مواصلاتی اردبیل - آستارا، اردبیل - سرعین و نیر، اردبیل - مشگین شهر و مغان، اردبیل - سرچم، رضی - گرمی، گرمی - بیله سوار، بیله سوار - پارس آباد، مشگین شهر - پارس آباد، خلخال - اسالم و خلخال - سرچم شاهد بارش سنگین برف و کولاک شدید هستیم و بارش برف تا بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

وثوقی بیان کرد: راه ارتباطی خلخال - پونل و خلخال - اسالم در مسیر استان گیلان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

او اضافه کرد: تداوم بارش برف و وجود کولاک شدید باعث انسداد راه ارتباطی بیشتر روستا‌ها شده و عملیات بازگشایی راهداران را با مشکل مواجه کرده است، اما تلاش می‌شود، در کمترین زمان ممکن راه ارتباطی روستا‌های مسدود شده نیز برف روبی و بازگشایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به استقرار راهداران در جاده‌ها، گردنه‌های سخت‌گذر و راهدارخانه‌های ثابت و سیار استان ادامه داد: در طرح زمستانی امسال با هدف ارایه خدمات بهتر به مردم و مسافران ۴۰۰ راهدار در قالب ۷۵ تیم در ۲۳ نقطه از راه‌های ارتباطی این استان مستقر هستند.

وثوقی با بیان اینکه امسال طرح زمستانی راهداری از ۱۵ آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح راهداران استان اردبیل در مجموع با استفاده از ۲۶۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک که بخشی از آن استیجاری است به مردم و مسافران ارایه خدمت می‌کنند.

او از استقرار گروه‌های راهداری در تمام جاده‌های استان خبر داد و افزود: با تلاش شبانه روزی راهداران، پلیس و یگان‌های امدادی تاکنون هیچ مورد خاصی از گرفتار شدن مسافران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر گزارش نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.