اختصاص یک نماینده مستقل برای شهرستان‌های خنداب و کمیجان در نشست کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تصویب شد.

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از تصویب اختصاص یک نماینده مستقل برای شهرستان‌های خنداب و کمیجان در نشست کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس خبرداد.

کریمی افزود: طرح افزایش شمار نمایندگان در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است و این مهم پس از اتمام رسیدگی به صحن مجلس برای بررسی و تصویب نهایی ارایه می‌شود.

او اضافه کرد: در راستای اختصاص یک نماینده مستقل مجلس به استان مرکزی، مکاتبات و پیگیری‌های زیادی از سوی مجمع نمایندگان این استان مرکزی با شخص رئیس‌جمهور شد و پیگیری‌های زیادی نیز در کمیسیون شورا‌ها صورت گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲ پیشنهاد در این راستا مطرح شد، بیان کرد: نخست اینکه به مجموع انتخابیه شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب یک نماینده اضافه شود و شمار نمایندگان از ۲ به سه نفر افزایش یابد و در مقابل پیشنهاد دیگر این بود که یک نماینده جدید به صورت اختصاصی برای شهرستان‌های خنداب و کمیجان در نظر گرفته شود و شهرستان اراک هم به عنوان حوزه انتخابیه دارای ۲ نماینده باشد.

او ادامه داد: پیشنهاد دوم بیشتر مورد تاکید مجمع انتخابی استان مرکزی بود و این پیشنهاد که از سوی بنده به صورت مکتوب از قبل ارائه شده بود و خوشبختانه در نشست روز گذشته با ارایه دلایل و مستندات لازم به تصویب رسید که امید است بتوان با پیگیری‌های بعدی، گزارش در صحن ارایه شود و موضوع در قالب طرح کلی افزایش نمایندگان به سرانجام برسد.

کریمی گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده اقتصادی و فرهنگی و جمعیت بالای کمیجان و خنداب، حوزه انتخابیه اختصاصی و جداگانه، مطالبه به حق و قانونی مردم است و امید است مطالبه و حق مردم این ۲ شهرستان‌در مجلس یازدهم مجلس محقق شود.

در حال حاضر استان مرکزی ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
نمایندگانی که فقط بفکر جیب خودشون هستند کم یا زیاد شدنش چه فرقی بحال مردم داره مشکلات حل که نمی شوند هیچ زیادتر هم می شود