۵۰۷ طرح اشتغال در حوزه کشاورزی در خراسان جنوبی از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اعتبار دریافت کرده اند.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۸۶۸ میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به هزار و ۳۳۶ طرح به منظور اشتغال زایی، تولید و کارآفرینی تا تاریخ ۱۵ دی امسال پرداخت شده است.

او افزود: تسهیلات موضوع این بند در زمینه اشتغال‌زایی و افزایش تولید در بنگاه‌های اقتصادی با حمایت از طرح‌های نیمه تمام و همچنین کسب و کار‌های خرد و خانگی در قالب طرح‌های پشتیبان و پیشران منطبق بر ظرفیت و اولویت‌های منطقه‌ای قابل پرداخت است.

ذاکریان عنوان کرد:  با اجرای این طرح‌ها پنج هزار و ۳۴۴ فرصت شغلی جدید ایجاد شده و ۴ هزار و ۲۳۴ فرصت شغلی نیز تثبیت شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین طرح‌های پرداختی مربوط به بخش کشاورزی با ۵۰۷ طرح بوده است، تصریح کرد: کمترین این طرح‌ها نیز مربوط به پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی با ۹ طرح بوده است.

او گفت: بیشترین درصد جذب این تسهیلات مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارک علم و فناوری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و بهزیستی استان با توجه به حجم اعتبارات مصوب بوده و در مجموع عملکرد همه دستگاه‌های متولی در جذب این تسهیلات بسیار خوب بوده است.

ذاکریان افزود: امسال هم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به خراسان جنوبی اختصاص یافته که تاکنون ابلاغی در این زمینه نداشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص مشکلات احصا شده در بخش‌های مختلف برای پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ گفت: محدودیت پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای طرح‌های احیا و مرمت قنوات با توجه به شرایط کم آبی در استان، انصراف متقاضیان تسهیلات مشاغل خرد و خانگی به علت الزام بانک به تأمین سهم آورده متقاضی به میزان ۲۰ درصد و عدم تأمین آن از سوی متقاضیان، مشکلات ارزش گذاری طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات جهت تأمین وثیقه از جمله این مشکلات است.

او گفت: عده زیادی از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، توانایی بازپرداخت و رغبت لازم را برای دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را با توجه به بالاتر بودن نرخ سود آن ندارند.

ذاکریان افزود: بانک‌های خصوصی در استان همراهی و عملکردی در زمینه پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نداشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار