بیش از ۲۳۰ مدرسه دونوبته در استان اصفهان دایر است که فقط در صورت احداث ۳۰۰ مدرسه جدید، به مدارس تک نوبت تبدیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در صدوشصت وچهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مدارس در شهرک‌ها به ویژه در شهرک‌های اقماری استان اصفهان با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند افزود: شهرک شهید کشوری اصفهان، فقط یک مدرسه دولتی دارد و ۴۲ دانش آموز در یک کلاس در حال تحصیلند.

محمدرضا ابراهیمی افزود: در شهرک سیمرغ، هیچ مکانی به عنوان مدرسه دولتی ساخته نشده است.

او ادامه داد: فولادشهر، بحرانی‌ترین فضای آموزشی را با دارا بودن حدود ۵۰ مدرسه دو نوبته آن هم با تراکم بالا در استان اصفهان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس ما در نواحی آموزش و پرورش چهار و پنج اصفهان دیگر ظرفیت دو نوبته شدن ندارند و برخی باید به سمت سه نوبته شدن بروند.

به گفته ابراهیمی، به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید فضای آموزشی درنظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان هم در این نشست درباره تأمین مدارس برای شهرک‌های مسکونی استان اصفهان تاکید کرد: با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، یکبار دیگر، سرانه آموزشی در این شهرک‌ها بررسی و راهکار‌های جبرانی اتخاذ شود.

محمدرضا جان‌نثاری در خصوص صدور مجوز مدارس تخریبی هم از متولیان خواست با قید فوریت، مجوز تخریب و ساخت‌وساز را صادر کنند تا خیران بتوانند برای بازسازی مدارس اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۹ دی ۱۴۰۱
با توجه به زمین خالی بین دو مجموعه مسکنهای مهر فولاد شهر ،میتوان شهرکی دانشی را برای دانش آموزان هر سه مقطع و
همچنین دبیرستان و هنرستان ساخت سرانه فضای آموزشی و دانش را در این شهر زیبای استان بالا برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۹ دی ۱۴۰۱
بی فکری در ساخت و ساز و شهرکهای اقماری نتیجه اش این میشه
مدارس و فروشگاهها و مجتمع های تجاری و فروشگاهی و ایستگاههای حمل و نقل همه و همه باید دیده میشدند و در طرحهای ویلاسازی استان دقت بیشتر در این باره شود تا هم شهرسازی بهتر و نوینتری داشته باشیم هم هر محله ایی مستقل تر و به امکانات نزدیکتر باشد