معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران گفت ارزش موادمخدر ۳ برابر افزایش یافته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران گفت: با توجه به افزایش بیش از ۳ برابری ارزش موادمخدر و گردش مالی ایجاد شده در بین کشاورزان افغانستانی، بیم این وجود دارد که گرایش به تولید و کشت گیاه خشخاش و شاهدانه افزایش یابد.

محمد مسعود زاهدیان معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران با بیان اینکه انتقال موادمخدر به سمت جمهوری اسلامی ایران زمینه دسترسی به موادمخدر را افزایش می‌دهد و جامعه هدف جوانان، نوجوانان و هم وطنان هستند، افزود: اثرات تخریبی اعتیاد موجب ایجاد اختلال و معضلات امنیتی، بهداشتی و درمانی برای آحاد مختلف جامعه می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تصریح کرد: افزایش برنامه‌های آگاه‌سازی و پیشگیرانه از اولویت‌های ستاد برای آگاهی‌بخشی جامعه است و در این راستا، طرح‌هایی همچون یاریگران زندگی در حوزه‌های مختلف جغرافیایی و محیطی فعال خواهند شد.

زاهدیان افزود: سازماندهی اقدامات مقابله در راستای مبارزه همه جانبه از مبدا تولید و خصوصاً در مرزهای ورودی به ایران و برخورد با شبکه‌ها، باندها و خرده‌فروشان از جمله مواردی است که در راستای مقابله با ورود موادمخدر در اهداف ستاد قرار دارد.

با گذشت حدود ۹ ماه از صدور دستور ممنوعیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان، این کشور همچنان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان است.

بیش از چهار میلیون نفر از مردم افغانستان که از بزرگترین و اصلی‌ترین تولید کنندگان تریاک در جهان است، معتاد به مواد مخدر هستند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم این کشور نیز درگیر تجارت، کاشت و قاچاق مواد مخدرهستند.

برچسب ها: مواد مخدر ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار