رئیس میراث فرهنگی دزفول گفت: به منظور حفظ و نگهداری آثار تاریخی بطور سالانه از محل اعتبارات ملی و استانی بودجه‌ای اختصاص می‌یابد که این بودجه با توجه به بافت و کثرت آثار تاریخی دزفول کافی نیست.

دیروز خبری مبنی بر ریزش ۱۰۰ درصدی  خانه تاریخی مجبول در رسانه‌ها منتشر شد که این ریزش مسیر اثر تاریخی پله بچیلون دزفول را مسدود و مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرد این در حالی است که بار‌ها هشدار‌های لازم به مالک خانه در خصوص مرمت و استحکام بخشی داده شده، ولی اقدامی در این خصوص انجام نشد.

حمیدرضا خادم  گفت: شهرستان دزفول  ۲۴۰ هکتار بافت فرسوده،   ۲۸ محله و  ۴۰۰ بنای تاریخی دارد  که ۱۵۰  بنای تاریخی ثبت ملی نشده اند.

او می‌گوید: تعدادی از این بناها مجوز‌های مرمت و بازسازی  از اداره  میراث فرهنگی  اخذ می‌کنند، اما متاسفانه خانه‌های موجود در مناطق بافت فرسوده به دلیل گذر زمان، خالی از سکنه بودن و آثار جوی دچار فرسایش و ریزش می‌شوند که در این خصوص با مالکان این خانه‌ها صحبت می‌کنیم و در نهایت با همکاری شهرداری معضلاتی که در اثر ریزش بوجود می‌آید  را برطرف می‌کنیم.

رئیس میراث فرهنگی دزفول ادامه داد: به منظور حفظ و نگهداری آثار تاریخی بطور سالانه از محل اعتبارات ملی و استانی بودجه‌ای اختصاص می‌یابد که این بودجه با توجه به بافت و کثرت آثار تاریخی دزفول کافی نیست.

آقای خادم گفت: همانطور که در سند ۵ سال ششم نیز به این مسئله اشاره شده نیازمند مساعدت بیشتری از سوی سایر دستگاه‌های متولی برای بازسازی بنا‌های تاریخی و افزایش اعتبارات هستیم تا اداره میراث فرهنگی بتواند به این بنا‌ها رسیدگی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.