افزایش نرخ ارز و قیمت محصولات در پاکستان موجب نگرانی مردم این کشور از شرایط اقتصادی موجود شده است.

افزایش نرخ ارز و قیمت محصولات در پاکستان و شکاف عرضه و تقاضا ناشی از افزایش قیمت واردات و نرخ ارز در اقتصاد موجب نگرانی مردم این کشور از شرایط اقتصادی موجود شده است.

براساس گزارش نشریه دان، وقوع سیل در ماه اوت سال گذشته (مرداد ماه) و از بین رفتن محصولات زراعی، در افزایش قیمت‌ها بویژه در بخش مواد غذایی موثر بوده است.

رئیس انجمن میوه و تره بار ایالت سند گفت: سیل باعث وارد آمدن خسارات بسیار زیاد به محصولات کشاورزی و واردات این محصولات با قیمت‌های بالا از دیگرکشور‌ها در شرایط کمبود دلار شده است.

این درحالی است که اواخر تابستان صندوق بین المللی پول سرانجام به صورت رسمی با از سرگیری برنامه وام پاکستان موافقت کرد و از واریز ۱.۱۷ میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی این کشور خبر داد.

پیش از این روزنامه پاکستانی «جنگ» طی گزارشی وضعیت اقتصاد این کشور را خطرناک توصیف کرد و نوشت: میزان مبادله اعتبار پیش فرض در راستای پرداخت بدیهی‌های خارجی پاکستان منفی است و بیانگر کاهش اعتماد افراد و نهاد‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان، ادامه نابسمانی در بازارهای این کشور و طوفان تورم زندگی مردم به ویژه قشر کم درآمد را درنوردیده است، درحالی که آشفتگی سیاسی ناشی از تقابل دولت و اپوزیسیون باعث دشوار شدن رونر بهبود معیشت و ثبات اقتصادی پاکستان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
یا خدا پاکستان هم ب جرگه حامیان تحریم ها ضد ایرانی ملحق میشه پنهانی برای چپاول منابع ایران ب صورت رایگان

لطفا واژه دور زدن تحریم ها یا همون افزایش دلالان خارجی و از واژگان و زبان اقتصادی حذف کنین

هر ایرانی سرباز برای دفع تحریم ها باید باشه نه دور زدن تحریم
آخرین اخبار