رسانه و هنر در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش اثرگذاری بسیار خوبی در جامعه دارند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: همانطوری که هنر و رسانه در تنویر افکار عمومی موفق بوده‌اند و نقش خود را ایفا کرده و توانستند در زمینه‌های مختلف از ارزش‌های نظام در همه جهات دفاع و گسترش دهند انتظار می‌رود به توسعه جایگاه صلح و سازش و ترویج آن در جامعه کمک کنند.

او حفظ شأن و جایگاه هنرمندان، اهالی رسانه، فرهنگ و ترویج فرهنگ صلح و سازش از جمله مهمترین اهداف راه اندازی شعبه فرهنگ، هنر و رسانه شورای حل اختلاف دانست.

به گفته او با راه اندازی این شعبه، اختلافات حقوقی و قضایی در حوزه فرهنگ و هنر بدون اینکه پرونده‌ی در دادگاه‌ها یا دادسرا‌ها تشکیل و رسیدگی شود با گفتگو منتهی به مصالحه می‌شود که این امر نه تنها در حفظ جایگاه و شأن هنرمندان و اهالی رسانه و فرهنگ موثر خواهد بود، بلکه به ترویج فرهنگ صلح و سازش منجر خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در حوزه توسعه فرهنگ صلح و سازش، کارگروه مشترکی بین این دو مجموعه تشکیل و می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل و در بخش هماهنگی و هم افزایی با توجه بیشتر در تحقق سیاست‌ها و اهداف ترسیمی اقدامات مؤثری صورت دهیم.

 حجت الاسلام رضا کلاه کج مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بی شک هنر و رسانه در همه زمینه‌ها تأثیر بسزایی دارند و می‌توان با استفاده از این پتانسیل در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه گام‌های موثری برداشت و آمادگی داریم در تمامی زمینه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی همکاری سازنده با توسعه حل اختلاف داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.