حدود ۱۲ درصد آبزیان پرورشی مازندران در آببندان‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در بازدید از پرورش ماهی در آببندان روستای فوتم شهرستان جویبار، گفت:حدود ۱۲ درصد آبزیان پرورشی در مازندران در بخش آببندان‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

او افزود:در مازندران حدود۳۷۰۰ واحد آبزی پروری با جمعیت حدود۷۶۵۰ نفر وجود دارد که با تولید سالیانه بیش از ۱۰۴ هزار تن انواع ماهیان پرورشی به ارزش اقتصادی ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان جایگاه اول را در تولید آبزیان پرورشی در کشور دارد.

او پرورش ماهی در آببندان‌ها را همراه با بهره برداری کشاورزی از آن، ظرفیت مهم اقتصادی برای فعالیت‌های شیلاتی برشمرد و افزود:در مازندران ۵۴۰ قطعه آببندان با مساحت حدود ۱۲ هزار هکتار در امر پرورش ماهیان گرم آبی فعالیت دارند که سالیانه حدود۴۶ هزار تن انواع ماهیان گرم آبی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که تقریبآ حدود ۴۵ درصد تولید آبزیان پرورشی تولید در استان است که مبین جایگاه مهم آببندان‌ها در تولید آبزیان پرورشی است.

کریم زاده در پایان از فعالیت ۵۶ قطعه آببندان در شهرستان جویبار در تولید آبزیان خبرداد و گفت:دراین شهرستان ۱۷۸۰ هکتار آببندان با تولید حدود ۵۶۸۰ تن انواع آبزیان نقش مهمی را ازلحاظ اشتغالزایی، تامین بخشی از پروتئین جامعه و نیز درآمدزایی ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.