رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در هفته گذشته بر اثر تصادف، ۲۱ نفر از هم استانی مصدوم شدند و دو نفر جان باختند.

مسعود قله سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با بارش نزولات جوی بر اثر بی احتیاطی رانندگان شاهد افزایش سوانح جاده‌ای بودیم گفت : بسیاری از این حوادث در نزدیکی شهر‌ها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به بروز حادثه‌های ثانویه تاکید کرد: در یکی از این حوادث شاهد بروز تصادف دیگری بر اثر ازدحام محل حادثه بودیم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به هنگام بارش برف و باران باید از تردد غیر ضروری در محور‌های استان پرهیز کرد، اما در صورت لزوم رعایت نکات ایمنی می‌تواند از بروز حوادث جلوگیری کند.

قله سفیدی ادامه داد: پرهیز از سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و رعایت فاصله متاسب، تردد با سرعت مطمینه در شرایط بارندگی می‌تواند مانع بروز تصادف شود.

وی ادامه داد: در صورت بروز تصادف در صورت امکان ماشین را در جای مطمین پارک کنند وبلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در تماس با اورژانس تعداد مصدومین، شرایط مصدومین، اتش سوزی را به اپراتور اطلاع دهند.

قله سفیدی گفت: اگر مصدومی بیهوش شده او را جابه جا نکنند، اگر خونریزی قابل مشاهده‌ای دیده می‌شود تا رسیدن نیرو‌های اورژانس با پارچه تمیز محل را ببندند و از ازدحام در محل حادثه جلوگیری کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.