رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد گفت: صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، رزمایش زلزله، پناهگیری ایمن و خروج اضطراری در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مجید رفیعی اظهار داشت: این رزمایش علاوه بر جنبه امدادی و محک زدن توانایی کارکنان این سازمان، جنبه آموزشی نیز داشت که در راستای این امر تعدادی از مربیان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با تدریس و ارائه مبانی مقابله با زلزله، پناهگیری ایمن، خروج اضطراری و آموزش نکات ایمنی در برابر زلزله در خانه به تمامی کارکنان، آنان را برای مواقع خطر آماده کردند.

وی افزود: پس از آن با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، یک سناریو برای محک زدن توانایی کارکنان در محل کار خود از سوی معاون امداد و نجات استان، رئیس جمعیت هلال احمر شعبه شهرکرد، مدیرکل مدیریت بحران و مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اندیشیده شد و با به صدا درآوردن زنگ خروج اضطراری، کارکنان بر اساس آموزش‌های ارائه شده به صورت ایمن از محل کار خود خارج شدند.


بیشتر بخوانید


رفیعی اضافه کرد: در این بین دو تن از کارکنان صدا و سیما به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی دچار مصدومیت و به سرعت پس از انجام کمک‌های اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: پس از اتمام زنگ خروج، تیم آنست جمعیت هلال احمر (سگ‌های تجسس) از نبود مصدوم اطمینان حاصل کردند.

عکاس: محمد مردانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.