مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای در سطح استان بوشهر خبر داد.

فرج‌الله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به هشدار دریایی سطح نارنجی هواشناسی برای وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای اظهار داشت: سرعت باد در استان بوشهر گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ارتفاع موج و تلاطم دریا بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و گاهی تا ۲۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی با اشاره به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، تاکید کرد: خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین طی روزهای آینده در آب‌های استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی به عنوان دیگر مخاطرات در استان نام برد.

وی خواستار خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر و ممنوعیت شنا شد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز نیز در مناطق جنوبی استان احتمال وقوع بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: از روز دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی جدید به استان، ضمن افزایش پوشش ابر، از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: آسمان استان طی ساعات آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی، امروز در مناطق جنوبی استان در برخی ساعات ابری، با احتمال بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی، در مناطق شمالی و مرکزی هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.