ساخت یک هزار کلاس درس در مناطق مرزی و محروم کشور که بسیاری از آن‌ها جایگزین کلاس‌های کانکسی شده است، تنها یک نمونه از اقدامات بنیاد نیکوکاری ابراهیمی است.

 محمدرضا قربانی، نماینده «بنیاد نیکوکاری فرهنگی، پرورشی و آموزشی اکبر ابراهیمی» در سفر به تایباد با بیان اینکه ساخت این تعداد کلاس از سال ۱۳۷۵ شروع شد، گفت: به همت این بنیاد هم اکنون ۱۱۰ طرح دیگر در حوزه فضا‌های آموزشی، در مناطق مختلف کشور فعال است.

او به طرح‌های آبرسانی این خیریه در مناطق محروم کشور هم اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های آبرسانی این مرکز خیریه از سال ۱۳۹۹ شروع شده که دو هزار و ۳۰۰ طرح آبرسانی در اقصی کشور پیش بینی شده است و از این تعداد، ۲۷۱ طرح آبرسانی به خراسان رضوی تعلق دارد.

نماینده «بنیاد نیکوکاری فرهنگی، پرورشی و آموزشی اکبر ابراهیمی»  بزرگترین طرح آبرسانی اجرا شده توسط این خیریه در خراسان رضوی را آبرسانی به برخی از روستا‌های شهرستان تربت جام، معرفی کرد و ادامه داد: برای این امر خداپسندانه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 قربانی با اشاره به اینکه این بنیاد نیکوکاری طرح‌های آبرسانی را تنها برای مناطق فاقد آب شرب اجرا می‌کند بیان کرد: این نهاد درنظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۴۰۲ طرح آبرسانی دیگر را در سطح کشور اجرایی کند.

او تصریح  کرد: در حال حاضر در شهرستان تایباد، دو طرح آبرسانی در روستا‌های شیزن و حسینی از توابع بخش میان ولایت تایباد در حال اجرا است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از دو بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا، در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.