مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان مشاهده نشده است.

مصطفی کنارکوهی با بیان اینکه تاکنون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان مشاهده نشده، گفت: شهروندان به منظور حفظ سلامتی خود و افراد خانواده از خرید مرغ زنده و یا کشتار‌های خیابانی جداً پرهیز و گوشت مرغ مصرفی و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر که تحت نظر دامپزشکی کشتار و بسته‌بندی شده تهیه کنند.

او افزود: زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنارآبزی و سالن مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های طیور خوزستان با دقت و حساسیت بالا، از سوی دامپزشکی رصد و پایش می‌شود و از ابتدای سال تاکنون نیز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است.

آقای کنارکوهی می‌گوید: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بعد اقتصادی با درگیری صنعت طیور و غذای مردم و در بعد بهداشتی، سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازد بنابراین پیشگیری و کنترل آن برای سازمان دامپزشکی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد که در این راستا هر ساله برنامه‌های کنترل و پیشگیری و مبارزه با آن اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل دامپزشکی خوزستان  این اداره از ابتدای امسال تاکنون حسب شیوه نامه ها، اقداماتی برای پیشگیری و کنترل بیماری انجام داده است.

این مقام مسئول برخی بازرسی‌ها را در قالب تیم‌های مشترک با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان دانست و بعضی دیگر را که به دنبال دریافت گزارش هر گونه تلفات در پرندگان به اداره‌کل انجام شده و در قالب بازدید‌های مراقبت فعال بوده را شامل بازدید و نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم تا حصول نتیجه نهایی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار