رئیس جمعیت هلال احمر دنا از کمبود تجهیزات امدادی در حادثه خیزترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

داریوش محسنی گفت: نداشتن انبار تجهیزات، نبود محل مناسب برای اسکان موقت و پد هلی کوپتر از مهم‌ترین کمبود‌های جمعیت هلال احمر شهرستان دنا برای خدمات رسانی بهتر در مواقع بحرانی است.

او افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان دنا فاقد انبار تجهیزات، چادر و مواد غذایی برای مـواقع ضروری است و این کمبود‌ها در سال‌های اخیر چند مرتبه به مسئولان شهرستانی و استانی گزارش شده، ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

محسنی می‌گوید: جمعیت هلال احمر دنا باید به انداره ۲ درصد جمعیت شهرستان چادر، پتو و وسایل گرمایشی و مواد غذایی ذخیره در انبار داشته باشد تا در صورت بروز هرنوع حادثه بتواند به کمک حادثه دیدگان بشتابد.

رئیس جمعیت هلال احمر دنا ادامه داد: نبود محل مناسب برای اسکان موقت و اضطراری از دیگر مشکلات جمعیت هلال احمر دنا است و در حوادث برای اسکان‌های اضطراری از مدارس و دیگر مکان‌های عمومی فاقد استاندارد‌های لازم برای اسکان استفاده می‌شود.

او اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم شهرستان دنا نداشتن پد هلی‌کوپتر است که در بیشتر حوادث باعث بروز مشکلاتی برای جمعیت هلال احمر شده است که باید ساخت پد در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گیرد.

محسنی می‌گوید: نبود تجهیزات کافی در زلزله سی سخت منجر به گلایه مردم از مسئولان هلال احمر به ویژه در شهرستان دنا شد و با این وجود جمعیت هلال احمر شهرستان دنا برای انجام هرگونه امدادرسانی در حوادث احتمالی در آماده باش کامل قرار دارد.

در شهرستان دنا ۲ پایگاه جاده‌ای شامل پایگاه جاده‌ای سرتنگ توتنده و پایگاه امداد و نجات کوهستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.