رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری شورای شهر اردبیل گفت: بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ها گامی برای ارتقای کیفیت بنا‌ها در شهر است.

میرمحمد سیدهاشمی گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور باید جهت اجرای بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ها کمک حال شهرداری‌ها باشند، چرا که این طرح جهت استحکام بناها ضروری است.

رئیس کمیسیون حمل‌‌ و نقل شهری شورای شهر اردبیل با اشاره به این‌که باید تهیه بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان برای صدور پایان‌ کار الزامی باشد، می گوید: از این طریق بی‌شک می‌توانیم سازه‌ها و بناها را از نظر کیفیت و ایمنی ارتقا ببخشیم و شاهد رضایتمندی بهره‌برداران باشیم.

او در ادامه به شفاف‌سازی امور شهرداری در راستای مقابله با فساد تاکید کرد و گفت: با کوتاه کردن فرایند صدور پروانه و شفاف‌سازی آن، زمینه‌های فساد مالی کاهش پیدا می‌کند.

سیدهاشمی می گوید: پیشنهاد می‌کنم برای جلوگیری از فساد در بدنه مجموعه شهرداری روزانه تعداد پروانه‌های صادره اعلام شود، در این صورت شاهد یکسان‌سازی تعداد طبقات در ساخت‌ و سازها خواهیم شد.

رئیس کمیسیون حمل‌‌ و نقل شهری شورای شهر اردبیل با اشاره به این‌که از سال آتی، خدمات شهرداری‌ها براساس قانون درآمد پایدار شهرداری باید صورت گیرد، گفت: با توجه به این‌که این طرح برای اولین بار اجرا می‌شود، قطعا مشکلاتی پیش روی شهرداری‌ها خواهد بود، بنابراین جهت جلوگیری از این مشکلات لازم است دوره‌های آموزش مالی متعددی برای شهرداری‌ها برگزار و تجربیات انتقال یابد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.