منابع خبری از حمله سایبری به نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو خبر دادند.

منابع خبری از هک شدن سایت نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو خبر دادند.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط شبکه رادیویی Europe ۱، سایت این نشریه روز چهارشنبه هک شده است. فروشگاه اینترنتی و صفحه اصلی نشریه مورد حمله سایبری قرار کرفته است.

خبرگزاری فرانسه از دفتر دادستانی پاریس با تایید اطلاعات رادیو اروپا ۱ گزارش داد که تحقیقات روز پنجشنبه ۵ ژانویه پس از شکایت این نشریه در مورد هک شدن سایت آن آغاز شده است.

تحقیقات به ماموران پلیس سرویس اطلاعات داخلی (DGSI) و اداره مرکزی مبارزه با جرایم مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات محول شده است. این تحقیقات در مورد اتهامات دسترسی جعلی به سیستم پردازش خودکار داده ها و همچنین ذخیره سازی متقلبانه، ورود داده ها، اصلاح متقلبانه داده ها، استخراج متقلبانه داده ها و اختلال در عملکرد سیستم آغاز شده است.

یک منبع آگاه در این مورد گفته است که حمله‌ای به وب سایت تجاری و صفحه اصلی این نشریه صورت گرفته است، اما در این مرحله ادعای قابل توجهی وجود ندارد. تحقیقات شروع شده و در خطر بودن داده‌ها باید تأیید شود.

این در حالی است که رادیو Europe ۱ به طور خاص به اطلاعات شخصی مربوط به "چند هزار مشترک" اشاره می‌کند و گفته است که بعداز ظهر پنجشنبه وب سایت این هفته نامه در دسترس بوده اما فروشگاه آن از دسترس خارج شده است.

نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در بیانیه‌ای با محکومیت شدید این اقدام شارلی ابدو، تاکید کرد که قویاً انتظار دارد مقامات ذیربط فرانسوی اقدام لازم و فوری را برای برخورد با این نشریه به هدف جلوگیری از تداوم این کارزار اهانت و نفرت افکنی که یقینا آثار زیانبار و مخربی بر روابط بین دو کشور و دو ملت خواهد داشت، به عمل آورد.

همچنین روز گذشته وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام موهن نشریه فرانسوی اعلام کرد که فعالیت انجمن ایران شناسی فرانسه را در ایران تعطیل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۱
مرگ بر فرانسه
آخرین اخبار