مدیر کل بهزیستی خوزستان تعداد مراکز توانبخشی و آموزشی روزانه ویژه افراد دارای مشکلات ذهنی و جسمی در استان را ۱۱۴ مرکز اعلام کرد.

مهران کریمیان گفت: در خوزستان ۱۱۴ مرکز توانبخشی و آموزشی روزانه ویژه افراد معلول ذهنی و جسمی که در منزل و در کنار خانواده زندگی می‌کنند فعال است. 

او می‌گوید: در این مراکز به افرادی که نیاز به نگهداری در مراکز شبانه روزی ندارند، خدمات توانبخشی، مهارت‌های زندگی و آموزش مهارت‌های اشتغال ارائه می‌شود.

به گفته کریمیان؛ درحال حاضر ۳ هزار ۲۵۰ معلول ذهنی و جسمی از خدمات یاد شده در مراکز توانبخشی و آموزشی در سراسر استان بهره مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان به فعالیت ۵۰ انجمن دولتی ویژه معلولان در خوزستان با رویکرد مردمی سازی اشاره کرد و گفت: این انجمن‌ها مطالبه گر حقوق معلولان هستند و مسائل و مشکلات این افراد را پیگیری می‌کنند.

این مقام مسئول می‌گوید: بسیاری از معلولان باوجود محدودیت‌های جسمی، جزو افراد نخبه و توانمند هستند و در حوزه‌های مختلف ورزشی، هنری، فرهنگی و... مقام‌های کشوری، بین المللی و جهان کسب می‌کنند، بطوریکه بیشترین قهرمانان معلول حوزه ورزش از استان خوزستان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.