جعفرزاده گفت: با این جشنواره، سعی داریم از راهکار‌های عملیاتی مردمی استفاده کنیم تا بتوانیم حجاب را به عنوان فرهنگ ایرانی - اسلامی معرفی کنیم.

محمدحسن جعفرزاده، دبیر جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد بیان کرد: در این ایام، در حال برگزاری دومین جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد هستیم و دغدغه اصلی ما در حوزه حجاب و عفاف این است که مجموعه‌های مردمی بتوانند در محور فعالیت‌های هنری، تبلیغی، ترویجی پیشران باشند و در نهایت، از آن‌ها و مجموعه‌ها و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی کمک بگیریم به عنوان این که در این رویداد تسهیل‌گری و تنظیم‌گیری داشته باشند.

او گفت: ارائه فراخوان رویداد گوهرشاد را از ۵ دی آغاز و ۲۲ دی ماه را زمان پایان ارسال آثار اعلام کرده‌ایم و در ۳۰ بهمن، آئین اختتامیه جشنواره گوهرشاد را برگزار خواهیم کرد.

دبیر جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد ادامه داد: اصلی‌ترین بخش‌های دومین جشنواره گوهرشاد، شامل رویداد‌های هنری و ایده‌های خلاقانه هستند و در بخش رویداد‌های هنری، رویکردمان مردمی است و در این بخش، با فعالان مردمی یا مجموعه‌هایی که در حوزه‌های هنری دغدغه دارند، روبرو هستیم.

جعفرزاده افزود: در این بخش، مخاطبان دانش آموز و دانشجو بیشتر برایمان مهم هستند و سعی می کنیم برای تقویت این بخش با مدارس و مجموعه‌هایی که در حوزه مدارس کار می‌کنند و با تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌ها و نهاد‌هایی که در حوزه دانشجویی مسئولیت دارند، ارتباط بگیریم تا از ظرفیت‌های دانش آموزان و دانشجویان در بخش رویداد‌های هنری جشنواره گوهرشاد بیشتر بهره‌مند شویم.

جعفرزاده تصریح کرد: ایده‌های خلاقانه، بخش دیگری از دومین جشنواره گوهرشاد بوده که قدری، این بخش تخصصی‌تر از بخش رویداد‌های هنری است و در این بخش، صاحبان ایده می‌توانند در حوزه عفاف و حجاب به خصوص در زمینه راهکار‌های عملیاتی برای نهادینه کردن حوزه حجاب و عفاف به ما کمک کنند تا این ایده‌ها را به واسطه فراخوان عمومی و نشست‌هایی که با خانه‌های خلاق و دیگر مجموعه‌ها برگزار خواهیم کرد، جمع آوری کنیم و در نهایت ۳۰ بهمن از صاحبان بهترین ایده‌ها تقدیر خواهد شد.

جعفرزاده، با اشاره به محور‌های جشنواره گفت: هدف جشنواره این است که هم از منظر هنری و هم از منظر ایده‌های خلاقانه بتوانیم به واسطه ارتباط با مردم به یک راه حل اساسی دست یابیم که اصلی‌ترین محورمان این است که حجاب را زیبایی اصلی بدانیم؛ همچنین نگاه مان این است کسی که حجاب را رعایت می‌کند، زیباست و زیبایی را تبلیغ می‌کند و این زیبایی یک اصالتی دارد که هم ایرانیت و هم اسلامیت در آن وجود دارد.

دبیر جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد گفت: یکی دیگر از نگاه‌های مان به دومین جشنواره گوهرشاد این است که مسأله حجاب به ارتقای امنیت جامعه کمک کرده و سلامت جامعه را تضمین می‌کند. حتی این موضوع سبب نشاط اجتماعی می‌شود. همچنین در مقایسه با غرب، حتی خود اندیشمندان و تحلیل گران غربی قائل هستند که وقتی جامعه به سمت فضای غیر از موضوع حجاب و عفاف می‌رود، مسائل امنیتی برای زنان کاهش می‌یابد و هم اکنون، شواهدی در کشور‌های غربی وجود دارد که دال بر این موضوع هستند.

 او افزود: سلامت اجتماعی از طریق حفظ و رعایت حجاب بالا می‌رود و حتی باعث می‌شود که یک نشاط اجتماعی به وجود بیاید که خانم‌ها در این امنیت، فعالیت‌های اجتماعی بهتری انجام دهند و جنب و جوش اجتماعی بیشتری را از خانم‌ها شاهد باشیم. حجاب می‌تواند زمینه‌ای برای برطرف کردن نگاه غیرانسانی به زن باشد و در این بستر می‌توان زمینه‌های فعالیت اجتماعی بیشتری برای خانم‌ها به وجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار