رسانه‌ها می‌گویند هری، دوک ساسکس در کتاب خود به کشتن ۲۵ نفر در افغانستان اعتراف و آن را مانند کنار زدن مهره‌های شطرنج توصیف کرده است.

به گزارش رسانه‌های انگلیس به نقل از کتاب زندگینامه شاهزاده انگلیس که به زودی منتشر خواهد شد، هری، دوک ساسکس به کشتن ۲۵ نفر  در دوران خلبانی با بالگرد در افغانستان اعتراف کرده است.

به گزارش الجزیره، شاهزاده انگلیس که در دوره اشغالگری در خاک افغانستان حضور داشت، در کتاب خود می‌گوید بابت کشتن این ۲۵ نفر نه شرمنده است و نه به آن افتخار می‌کند. او همچنین حذف اهداف انسانی را به «برداشتن مهره‌های شطرنج از روی تخته» تشبیه کرده است!

در کتاب جنجالی هری که قرار است دهم ژانویه (چهار روز دیگر) منتشر شود، هری برای اولین بار در مورد تعداد جنگجویان طالبان که در طول خدمتش کشته شده‌اند، صحبت کرده است. وی در کتاب خود، حادثه ۱۱ سپتامبر و قربانیان آن را به عنوان توجیهی برای اقدامات خود مطرح کرده و می‌گوید مسئولین این حادثه و هواداران آن‌ها «دشمنان بشریت» هستند و مبارزه با آن‌ها اقدامی انتقام‌جویانه برای جنایت‌شان علیه بشریت است.

خبرگزاری گاردین که یک نسخه از کتاب را به دست آورده است، به تازگی گزارش داده که هری در کتاب خود از خشونت فیزیکی در خانواده سلطنتی نیز پرده برداشته است. او می‌گوید برادرش، شاهزاده ویلیام طی مشاجره‌ای بر سر نامناسب بودن مگان مارکل برای خانواده سلطنتی، او را به زمین کوبیده است.

گفتنی است، شاهزاده هری به مدت ۱۰ سال در ارتش انگلیس خدمت کرد و به درجه کاپیتانی رسید. وی در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و همچنین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ در افغانستان حضور داشته است. به دلیل حضور هری در جنگ افغانستان، همواره در مورد او نگرانی‌های امنیتی وجود داشته است. احتمالا پس از افشای تعداد کشته‌شدگان در این دوره، این نگرانی‌ها افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است، نیرو‌های خارجی که به سرکردگی آمریکا خاک افغانستان را اشغال کرده بودند، در اوت ۲۰۲۱ پس از ۲۰ سال اشغال نظامی که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشت، از این کشور خارج شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
ای خوک زردازخدابی خبرالبته توکه خداشناس نیستی خدالعنتیدکنه دراین دنیاکه به حرحال جا یگاهت درجهنم اعلا خاهدبودکه هیج شکی نیست تویک حیوان کثیف بیش نیستی جان ۲۵ انسان بی گناه راگرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۱
خدا نابود تون کنه ریشه کن بشید کافران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۷ دی ۱۴۰۱
نه شرمنده است و نه به آن افتخار می‌کند یعنی خودشونم میدونن به افغانیا مزیتی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید صیاد شیرازی
۲۱:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
جبهه ی مقاومت باید لیستی از وحوش درنده و تهدید کننده ی بشریت را تهیه کند و به هر کسی که این حرامیان را در هر کجای دنیا به درک واصل کرد ، جایزه بدهد.
این خوک زرد و همانندانش دیگر روز آرامش نخواهند دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
خدا جوابش را بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه شما جانی ها رو
بالاخره خون مظلوم دامنتون رو می گیره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۵۹ ۱۶ دی ۱۴۰۱
نمیدونم اینا چی میگن و ما چی میگیم. ۲۵ انسان رو کشته و انگار نه انگار . و تازه داره افتخار میکنه. اینها حیواناتی بیش نیستند. انگلستان و اروپاییها دوست دارن ایران را مانند افغانستان بکنند. که به گور میبرند این آرزو را. . . در هر صورت دست روزگار چنان کشیده ای به صورت کثیف این شخص میزنه که جد و آبادشم متوجه بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
تنگه جبل الطارق هم که از آن اسپانیا است تحت اشغال انگلیس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۶ دی ۱۴۰۱
قهرمانی آرژانتین بهترین موقعیت است که مسی و دیگر بازیکنان از محبوبیتشان در جهان استفاده کنند وجزایر فارکلند آرژانتین تحت اشغال انگلیس را باز پس بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۱:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۱
مسی ، یک یهودی صهیونیست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۶ دی ۱۴۰۱
رجز خوانی کرده نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۴:۵۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
اگر بیشتر کشته بود اینجوری دست طالبان نمی افتاد
کم کاری کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
انگلیس از اشغالگری و غارت منابع دیگر کشورها زندگی مردمش را اداره میکنند.سابقه انگلیسیها در دزدی و غارت دیگر ملتها از آمریکا جلوتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۴۴ ۱۸ دی ۱۴۰۱
دقیقا
آفرین
سپاس
آخرین اخبار