معاون وزیر جهاد گفت: در حوزه واکسن طیور به دنبال این هستیم که ۲۵ درصد تولید داخل را افزایش دهیم امکان خودکفایی ۱۰۰ درصدی تولید واکسن‌های طیور در داخل است.

آقای سیدمحمد آقامیری گفت: امسال برای نخستین بار ۸۵ میلیون دوز پی پی آر و ۱۴۰ میلیون دوز واکسن تب برفکی خریداری کردیم.

به گفته او، بنابر برنامه قبلی سازمان دامپزشکی که از ۴ ماه پیش آغاز شد، برنامه واکسیناسیون تا پایان بهمن و اسفند ادامه دارد که در صورت تحقق، سطح واکسیناسیون نسبت به سنوات گذشته مطلوب است.

آقامیری ادامه داد: واکسیناسیون در ارتقای کیفی و بهداشتی سطح گله های دام، گوسفند و بز تاثیر بسزایی دارد و به عبارت دیگر تمامی سیاست های سازمان برای پاکسازی ۶ بیماری آبله، تب برفکی، پی پی آر، هاری و شاربن انجام می شود که امیدواریم تا پایان ۲ سال آینده این بیماری ها در کشور پاک سازی شود. مهار این بیماری ها در صرفه جویی مصرف واکسن در سنوات آتی، استفاده از ظرفیت های تولید واکسن  به تولید واکسن های جدید و صرفه جویی ارزی تاثیر زیادی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه واکسن طیور به دنبال این هستیم که ۲۵ درصد تولید داخل را افزایش دهیم به طوری که حداقل ۷۵ درصد واردات را قطع کنیم. هرچند امکان خودکفایی ۱۰۰ درصدی تولید واکسن های طیور در داخل است، اما نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار