بر اساس تحقیق دفتر آمار آمریکا دست کم سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ در آمریکا به دلیل فجایع طبیعی بی‌خانمان شده اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد در سال ۲۰۲۲ توفان، سیل، گردباد و سایر فجایع طبیعی عامل بی خانمانی میلیون‌ها نفر در آمریکا بودند.

بر اساس تحقیق دفتر آمار آمریکا که خبرگزاری آسوشیتد پرس آن را منتشر کرد، دست کم سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ در خاک آمریکا به علت فجایع طبیعی که در طول سال کشور را تحت تاثیر قرار دادند، مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.

بر اساس این تحقیق، از این سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آواره بزرگسال بیش از یک سوم خانه‌های خود را دست کم به مدت هفت روز ترک کردند. اما از هر شش نفر یک نفر هرگز دیگر به خانه‌های خود باز نگشتند.

ایالت فلوریدای آمریکا در سال ۲۰۲۲ بیشترین آـسیب را از فجای طبیعی متحمل شد به طوری که یک میلیون نفر در آنجا به ویژه از گردباد یان متاثر شدند. این گردباد جنوب شرق آمریکا و کوبا را در نوردید و به تنهایی موجب مرگ حدود یکصد نفر و دست کم یکصد میلیارد خسارت شد.

در لوییزیانا نیز در سال ۲۰۲۲ اندکی بیش از ۴۰۰ هزار نفر مجبور شدند به علت فجابع طبیعی خانه‌های خود را ترک کنند. با وجود این خبرگزاری آسوشیتد پرس فاش کرد در سال ۲۰۲۲ گردباد‌ها در این ایالت نسبتا «آرام» بودند.

تحقیق دفتر آمار آمریکا همچنین سرزمین‌هایی را که در آن‌ها آوارگی جمعیت بر اثر فجایع آب و هوایی کمتر بودند، فهرست کرده است. این سرزمین‌ها عبارتند از: مین، ایندیانا، داکوتای شمالی و اوکلاهاما.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار