معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین جهاد تبیین؛ برگزاری یادواره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به این حوزه است و در کنار همه کارها باید این موارد مهم را انجام دهیم.

 رحمدل بامری در نشست برنامه ریزی برای برگزاری یادواره شهید میرحسینی در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر جا مسیر زندگی را فراموش کنیم شهدا راه را به ما نشان می‌دهند اظهارداشت: ما در جبهه های مختلف در حال مبارزه هستیم و باید آثار عملیاتی آنها در همه جا مشخص باشد.

وی تصریح کرد: زادگاه سبیل اخلاقی خردسال ترین شهید دوران دفاع مقدس(اهل سنت) کشور در نیکشهر است باید برنامه ریزی شود برای آن یک یادواره بزرگ و استانی بگیریم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: شهید قاسم سلیمانی با همه درجات و جایگاهی که داشت ولایتمدار بود و به عنوان حاج قاسم و سرباز ولایتمدار شناخته می شود.

جواد سپاهی افزود: برخی از خصوصیات شهید سلیمانی صفت ولایتمداری داشت و شجاعت و اخلاقی بودن و نظامی بودن را در زندگی خود داشت و الگوی مناسبی برای زندگی بود.

مسوول نهاد نمایندگی در امور اهل سنت منطقه چابهار بیان کرد: یادواره شهدا در شهرهای مختلف در طول سال برگزار می‌ود باید این برنامه ها به گونه‌ای طراحی و برگزار شود تا مفید برای قشرهای مختلف باشند.

جواد عبدالهی افزود: در یادواره ها باید به سمت و سوی کار فرهنگی، افکار شهدای استان، شخصیت شهید برویم و نقش شهدا در جنگ و برقراری امنیت و موارد مختلف زندگی شهید را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی چابهار نیز اظهارداشت: تاثیرگذاری یادواره شهدا باید هر روز بیشتر از گذشته باشد و یادواره‌ها باید هویت بخشی باشند.

عُمر بلوچ افزود: یاد کردن شهدا در هر برنامه ای از وظایف مسوولان است.

امام جمعه اهل سنت روستای عورکی چابهار نیز گفت: باید روی دانش آموز و معلم نظارت بشود تا تفکر آنها انقلابی و به سمت و سوی شهدا باشد.

مولوی عبدالرحمن ترنجزر افزود: مردم باید واقعی انقلابی باشد و در دل آنها یاد شهدا باشد و در هر جا هم همین باشند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار و کنارک نیز افزود: برای تجلیل از خانواده شهدا و رفتن به خانه خانواده شهدا مسوولان و مردم دریغ نکنند

ملیحه رضایی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های دانشجویان و نسل جدید در یادواره شهدا ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار