نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را شخصیت تراز جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت او را در تراز جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: می‌توان به حاج قاسم بعنوان یک مکتب نگاه کرد چرا که توانست در جامعه با ایمان، تقوا، اخلاق، و ولایتمداری خود را سردار دل‌ها کند.


او با تاکید اینکه شهید حاج قاسم در عرصه کنش سیاسی یک انسان هوشمند غیر سیاسی بود، گفت: او قراتر از جناح‌ها و گرو‌های سیاسی کشور نگاه می‌کرد و از قدرت توجیه و هدایت سیاسی بالایی برخوردار بود.


او با بیان اینکه ولایتمداری حاج قاسم در اوج خودش بود و تمام تلاشش این بود که حرکتی بر خلاف منویات مقام معظم رهبری نکند، افزود: مجاهدت کارامد حاج قاسم از او یک شخصیت برجسته به جامعه نشان داد چرا که نترس بود و خودش را فدای انقلاب کرد.

نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تشییع پیکر این شهید تمام جریانات سیاسی حضور داشتند که نشان از تشخیص درست مردم است، تصریح کرد: پیشگامی در اقدامات خطرناک و سرنوشت ساز از ویژگی‌های اوبود و درست است که در ظاهر نظامی بود، اما در واقعیک دیپلمات قوی بود.


حجت الاسلام والمسلمین ال هاشم افزود: اخلاص و صداقت و خالصانه بودن او در برابر خداوند متعال در عین حالی که صادق الوعد در رفتار، گفتارو کردار و عمل بود در ردیف مردانی بود که با عبور از تعلقاتش در احیای دین و اصلاح مملکت و سرزمین الهی همت کرد.


او  تاکید کرد: او نمونه عملی انسان مومن و دارای فضائل ارزشمند بود، خداشناسی، دشمن شناسی دشمن ستیزی و در عین حال سادگی و راضی به رضای خدا از دیگر ویژگی‌های برجسته او بود.


او  همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر وصیت نامه شهید حاج قاسم را مرور کنید می‌بینید چه تذکراتی برای علما، مراجع و مردم دارد این شهید پایه گذار مکتبی شد که پایه‌ها و ارکان ان را ایمان، شجاعت، عطوفت و مهربانی و جانبازی و عزت ملت تشکیل داده است.


او  افزود: وظیفه ما برای حفظ انقلاب مانند حاج قاسم، تداوم راه امام راحل، اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری، پافشاری روی اصول دینی و ارزش‌های الهی، حفظ و تقویت ارتباط با خداوند متعال و اخلاص در عمل، وحدت و انسجام ملی حولمحور ولایت است.


امام جمعه تبریز ادامه داد: تقویت دشمن شناسی و تداوم مبارزه با دشمن و افزایش حفظ امادگی دفاعی از دیگرراه‌های حفظ انقلاب است که می‌تواند ما را در مقابل دشمنان حفظ کند.


حجت الاسلام والمسلمین ال هاشم با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های حفظ انقلاب خسته نشدن از رسیدن به ارمان‌های انقلاباست، اظهار داشت: مشغول نبودن به زرق و برق دنیا، تلاش برای سازندگی، اجرای عدالت اجتماعی، قدم برداشتنبرای حفظ کامل در راستای عدالت طبقاتی و اقدام جهت طرد کامل فرهنگ منحط غربی نیز باعث می‌شود که بتوانیم در مسیر انقلاب قدم برداریم.


او دربخش پایانی سخنان خود به تلاش دشمنان برای رواج فرهنگ غربی منحط در کشورمان اشاره کرد و گفت: ما همه وظیفه داریم در مقابل این فرهنگ غرب بایستیم، همانطور که مقام معظم رهبری ۲۸ سال قبل در خصوص تهاجم فرهنگی و نفوذدشمن تاکید داشته اند.


در پایان مراسم از حجت الاسلام نوبری، و همچنین از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و نظم و امنیت تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.