با ورود سامانه ناپایدار به خراسان رضوی، بارندگی در اکثر نقاط استان از عصر امروز ۱۵ دی، تا فردا جمعه ۱۶ دی پیش‌بینی می‌شود.

سارا حکمی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اینک با ورودباران و برف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد سامانه ناپایدار به استان، بارندگی در اکثر نقاط استان از عصر امروز، پنجشنبه تا فردا، جمعه پیش بینی می‌شود که در نواحی سردسیر و ارتفاعات، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

او افزود: همچنین با ورود این سامانه بارشی انتظار می‌رود به تدریج از ساعات بعدازظهر امروز بارش‌ها از نواحی غرب و جنوب غرب در استان خراسان رضوی آغاز شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین افزایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد خراسان رضوی همراه با مه و کاهش دید در امروز و فردا از دیگر پیامد‌های این سامانه بارشی است.

حکمی بیان کرد: هم اینک با ورود سامانه ناپایدار به استان در اغلب نقاط خراسان رضوی آسمان نیمه ابری تا قسمتی ابری گزارش شده است.

او تصریح کرد: امروز دمای هوا در خراسان رضوی به طور نسبی کاهش پیدا می‌کند به طوری که انتظار می‌رود دمای هوای شهر مشهد چهار درجه کاهش یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین منفی یک تا ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز این کلانشهر با چهار درجه کاهش به ۱۱ درجه و کمینه دمای هوای امشب مشهد به یک درجه بالای صفر می‌رسد.

حکمی اظهار کرد: شهرستان نیشابور با کمینه دمای هوای منفی ۶ درجه سلسیوس و درگز با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او افزود: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان سرخس با ۵۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.