معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حقوق سربازان طی ۲ سال اخیر، ۱۰ برابر شده و به حداقل حقوق دریافتی کارکنان کشوری و لشکری رسیده است.

امیر سرتیپ غلامرضا رحیمی‌پور معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز فلسفه سربازی، فقط تامین نیرو نیست بلکه مهارت آموزی هم مورد نظر است و تلاش شده تا دوران سربازی برای نیرو‌های مسلح و همچنین برای سربازان مفید باشد.

او با بیان اینکه سربازی تکلیف دینی و قانونی است، افزود: امروز جمعیت کشور کاهش یافته، سبک زندگی تغییر کرده و تک فرزندی و فرزند کمتر رایج شده است، بنابراین نیازمند مهارت‌های ویژه هستیم و داشتن دانش فضای اجتماعی برای شناخت ناهنجاری‌ها یک ضرورت است.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تلاش کرده ایم تا سربازی متفاوت از گذشته باشد، ادامه داد: خانواده‌ها در بعضی یگان‌ها می‌توانند در روز‌های اول خدمت حتی آسایشگاه محل خدمت فرزندشان را از نزدیک مشاهده نمایند. تلاش شده تا سربازان در محل خود خدمت کرده و همچنین متناسب با تخصص و رشته خود بکار گرفته شوند.

امیر رحیمی‌پور بیان کرد: با این وجود سربازی آسان نمی‌شود و کسی نمی‌تواند آنرا آسان کند، سربازی یعنی کسیکه جان خود را در دست گرفته است و ما سربازان همیشه آماده نبرد هستیم.

او تصریح کرد: سربازی اجباری برای تعلیم و تربیت یک نسل ضروری است، هم نقش تربیتی دارد و هم برای توان رزم و عقبه نیرو‌های مسلح مهم است.

لزوم تقویت مهارت فکری و روحی در دوران سربازی

سرتیپ خلبان محمد زارعی معاون نیروی انسانی فراجا گفت: بزرگترین دغدغه رهبر معظم انقلاب جوانان هستند و توجه به آنان در عرصه‌های مختلف مورد تاکید است.

او افزود: مهارت آموزی و توانمندسازی فقط بخاطر تامین معیشت بعد از پایان خدمت نیست، بلکه مهارت روحی و فکری را باید تقویت کرد.

معاون نیروی انسانی فراجا با بیان اینکه دشمن انواع نقشه و توطئه‌ها را برای ساقط کردن نظام اسلامی بکار برده است، ادامه داد: آخرین نمونه آن، راه اندازی جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر بود.

زارعی بیان کرد: بزرگترین نگرانی آمریکا از این است که اگر الگوی جمهوری اسلامی موفق شود، همه متحدان او از این الگو پیروی خواهند کرد و آمریکا سلطه خود را در منطقه از دست خواهد داد.

در پایان آیین پانزدهمین جشنواره تقدیر از سربازان نمونه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) سپاه و نیروی انتظامی، از ۲۰ نفر سرباز نمونه این ۲ ارگان تجلیل شد.

جشنواره حضرت علی اکبر (ع) به منظور شناسایی، معرفی الگو‌ها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی ارزش‌های متعالی، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علم، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، ابداع و ابتکار، الگو سازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۶ دی ۱۴۰۱
خوبست نیروهای مسلح حق بیمه سربازان را در موقع سربازی به تامین اجتماعی پرداخت کنند.
این کار خوب و ماندگار خواهد بود