آیا رهبران انقلاب در سال ۵۷ مردم را دعوت به تخریب اموال عمومی می‌کردند؟

سردار نقدی گفت: یک جمله هم از امام و رهبر انقلاب پیدا نمی‌شود که در دوران انقلاب از مردم خواسته باشند دست به تخریب اموال عمومی بزنند.

سردار محمدرضا نقدی دیروز در نشست با تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز که در این دانشگاه برگزار شد این سوال را مطرح کرد که آیا می‌توان درگیری‌های خیابانی، شکستن علائم رانندگی و آسیب به اموال عمومی را به مردم نسبت داد؟ اگر بخواهیم این گونه قضاوت کنیم باید بگوییم تمام سارقان و قاتلان و قاچاقچیان مواد مخدر نیز مردم هستند و نباید با آن‌ها برخورد کرد.

او افزود: هر کسی که اعتراضی دارد، می‌تواند در استانداری رفته و حرف‌های خود را به گوش مسئولان برساند که معمولاً در طول سال این اتفاق رخ می‌دهد. آیا می‌توان گفت کسانی که با شمشیر و قمه به خیابان می‌آیند، مردم هستند؟

سردار نقدی همچنین از حضار خواست که «شما یک جمله، فقط یک جمله اگر از امام یا رهبر انقلاب آوردید که تصدیق کردند و خواستند که بشکنید یا آتش بزنید، اگر دیدید، اگر گیر آوردید و یا هر کدام از رهبران انقلاب»

با این حال شبکه «اینترنشنال» وابسته به عربستان سعودی ویدویی را از امام خمینی (ره) در فرودین ماه سال ۱۳۵۹ و چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دعوت به تخریب اموال عمومی در دوران انقلاب منتشر کرد.

این در حالی است که امام در آن سخنرانی از مردم عراق می‌خواهد برای مقابله با رژیم بعث و صدام راهپیمایی کنند و نه آنکه در ایران دست به چنین اقداماتی بزنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان همچنین گفت که اگر می‌خواهیم قضاوت کنیم باید مستند حرف زد، انقلاب اسلامی هیچگاه فردی را به آتش زدن اموال عمومی ترغیب نمی‌کند. فلان شبکه خارجی می‌گوید بروید قرآن و مساجد را آتش بزنید آیا این‌ها مردم هستند؟

این مقام نظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سینما رکس اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری متکی به اطلاعات سطحی هستند در حالی که انتظار می‌رود در مورد مسائل مختلف مطالعه و پژوهش شود.

سردار نقدی می‌گوید که دادگاه سینما رکس تشکیل شد، اسناد و فیلم موجود است که حادثه سینما رکس از سوی عوامل ساواک رخ داد لذا نباید مسائل سطحی را به انقلاب اسلامی نسبت داد.

او گفت: نمی‌شود با اطلاعات سطحی قضاوت کرد و انسان جان خود را در دست بگیرد و در خیابان بیاید. در زمان انقلاب مردم در خیابان آمدند، اما هیچ وقت به کسی فحش ندادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.