طرح پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی به صورت سراسری اجرایی شد.

کارشناس معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در سراسر کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح از سال ۹۶ به صورت پایلوت در چهار استان خراسان جنوبی، مازندران، یزد و هرمزگان اجرایی شده است.

اشرف عربی افزود: گروه هدف این طرح، افراد میانسال در رده سنی ۴۵ تا ۶۰ سال و سالمندان بالای ۶۰ که عضو کانون‌های بازنشستگان، مراکز سالمندان روزانه، کانون جهاندیدگان، بنیاد‌های فرانگان، مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند که در دوره‌های آموزشی در راستای پیشگیری از معلولیت در ۶ جلسه شرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جامعه هدف سالمندان کشور زیرپوشش این برنامه قرار گیرند.

عربی اظهار داشت: در جلسات آموزشی این طرح اصول مواجهه و پیشگیری از بیماری‌‍های استئوآرتریت (آرتروز)، سقوط و زمین خوردگی، علل و راه‌های پیشگیری، بیماری قند (دیابت)، استئوپروز (پوکی استخوان) در سالمندان، آشنایی با بیماری‌های عروق قلب و سکته مغزی طراحی شده است و هر موضوع در یک جلسه یک ساعته به سالمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح در هر استان بنا بر وضعیت جمعیت هدف و وسعت استان و شهرستان‌های مجری طرح بین ۱۰ تا ۸۰ تسهیلگر آماده ارائه آموزش به جامعه هدف هستند.

عربی به استقبال مطلوب سالمندان و میانسالان از اجرای این اشاره کرد و گفت: باتوجه به رشد جمعیت سالمندی و وجود مشکلات و بیماری‌هایی مختص دوره سالمندی این طرح در کشور در حال اجراست تا جامعه هدف دوران سالمندی سالم و با حداقل مشکلات را داشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار