رئیس دادگستری بستان آباد گفت: روند اجرای طرح حدنگار در این شهرستان قابل قبول نیست و تنها در ۱۳ درصد از اراضی کشاورزی اجرایی شده است.

آقای فتحی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بستان آباد گفت: اجرای کامل و دقیق طرح حدنگار از مهمترین راهکار‌های حل منازعات ملکی و صیانت از اراضی زراعی است.

وی تصویب و اجرای طرح واگذاری انشعاب موقت، اعمال نفوذ و اجرای سلیقه‌ای تخریب در ساخت و ساز‌های غیرمجاز را از جمله آفت‌های طرح پیشگیری از اینگونه تخلفات برشمرد و گفت: اجرای دقیق و بدون تبعیض قانون باید ملاک عمل همه مسئولان در برخورد با تخلفات ملکی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز باشد.

آقای فتحی ادامه داد: تبیین ضرورت صیانت از اراضی کشاورزی و زراعی به ویژه در محدوده اراضی روستا‌ها می‌تواند خود روستاییان را هم در برخورد با سودجویان و متعرضان به زمین‌های کشاورزی همراه کند.

رئیس دادگستری بستان آباد همچنین از تعلل دستگاه‌های اجرایی در اجرای احکام قطعی دادگاه و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز گلایه کرد و گفت: حدود ۱۴۰ فقره دستور یا حکم قطعی برای قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز یا تصرف مسیل ها، اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی صادر شده که به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات و ماشین آلات بلااقدام مانده اند.

فرماندار بستان آباد هم در این جلسه از اجرای بیش از ۲۰۹ مورد قلع و قمع و تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

آقای پاشایی گفت: بستان آباد به دلیل نزدیکی به مرکز استان و برخورداری از شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی در معرض ساخت و ساز‌ها و ویلاسازی غیرمجاز قرار دارد و مسئولان استان باید با تقویت نیروی انسانی و تامین ماشین آلات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این آفت به یاری مسئولان شهرستان بشتابند.

آقای نصیری مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هم با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده تالاب قوریگل گفت: حساسیت ویژه‌ای روی ساخت و ساز‌ها و تصرفات اراضی در محدوده تالاب قوریگل وجود دارد چرا که این ساخت و ساز‌ها حیات تالاب را تهدید می‌کنند و به زودی با اجرای طرح ویژه در این منطقه با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بیش از ۸۰ واحد غیرمجاز تخریب خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.